eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyBezpieczeństwo aplikacji to zapewnienie jej jakości

Bezpieczeństwo aplikacji to zapewnienie jej jakości

2011-06-24 12:35

Przeczytaj także: Przetwarzanie w chmurze budzi obawy firm


W raporcie zwrócono również uwagę na zwiększającą się zależność firm od outsourcingu testowania aplikacji. Ponad dwie trzecie (70%) respondentów zatrudnia podwykonawców lub innych dostawców w celu zapewnienia jakości. Już nie tylko chcą oni zlecać samo przeprowadzenie testów, ale także przygotowanie strategii, przeprowadzenie testów akceptacyjnych użytkownika oraz testów bezpieczeństwa. Preferencją dla outsourcingu jest nadal siedziba w tym samym miejscu (27%), a następnie siedziba w tym samym kraju lub na tym samym kontynencie (24%). Jednak preferencja dla outsourcingu za granicą różni się między firmami z Ameryki Północnej i Europy. Dla przedsiębiorstw z siedzibą w USA i Kanadzie oczywistym wyborem są często Indie (18%), Chiny (12%) i Europa Wschodnia (9%), podczas gdy firmy z Europy Zachodniej i Północnej wskazały odwrotną kolejność – najczęściej chcą zlecić outsourcing w zakresie zapewnienia jakości do Europy Wschodniej (12%) lub Chin (7%), i dopiero później do Indii (4%).

"Dzisiejsze trendy, jak chmura czy urządzenia mobilne, podnoszą złożoność aplikacji. Bardziej niż kiedykolwiek organizacje stają wobec wyzwania, aby utrzymać swoją przewagę konkurencyjną poprzez dostarczenie wyższej jakości oprogramowania, pozostając jednocześnie efektywnym", powiedział Jonathan Rende, Dyrektor Generalny i Wiceprezes odpowiedzialny za dział „Applications, Software” w HP. "Wyniki Światowego Raportu Jakości podkreślają, że dyscyplina zarządzania jakością, globalne zaopatrzenie i sprawne procesy muszą stać się integralną częścią strategii produkcji oprogramowania organizacji, aby móc efektywnie i szybko podnosić innowacyjność".

Na koniec, raport zwraca uwagę na potrzebę standaryzacji zapewnienia jakości poprzez sprawdzone metody, takie jak podejście TMap grupy Capgemini, ponieważ coraz większe znaczenie przywiązywane jest do oceny wpływu na biznes, przez wiązanie wyników z celami biznesowymi, lub obliczanie strat wynikających z potencjalnych wad aplikacji. Odnotowano również ciągły wzrost automatyzacji testów, jak widać poniżej:
  • 37% firm wykorzystuje stworzone wewnętrzne techniki szacowania, kolejne 22% używa standardowych w przemyśle metod szacowania, a dalsze 12% nie ma spójnej metodologii w tym zakresie;
  • Jednak większość firm (58%) przeprowadza połowę testów jakościowych bez użycia automatyki. Tylko 23% używa zautomatyzowanych rozwiązań testowych dla więcej niż połowy testów.

Informacje o badaniu
Światowy Raport Jakości 2011 – 2012 (The World Quality Report 2011-2012) jest trzecim z serii corocznych badań o stanie jakości aplikacji i praktyk z zakresu testowania w różnych branżach na całym świecie. Od roku 2009 grupa Capgemini i HP publikują ten raport w celu przedstawienia najnowszych trendów dotyczących jakości aplikacji, metodologii, narzędzi i procesów. Podobnie jak w latach poprzednich raport zawiera szczegółowe profile stanu jakości aplikacji w wielu branżach: dobrach konsumpcyjnych, sprzedaży, energetyce, finansach, ochronie zdrowia, high tech, produkcji przemysłowej, administracji publicznej i telekomunikacji. W tym roku, raport zawiera dodatkowo opracowanie trendów IT i praktyk w zakresie zapewnienia jakości z perspektywy 9. różnych regionów: Australia, Brazylia, Chiny, Francja, Niemcy, Holandia, Kraje Skandynawskie, Stany Zjednoczone i Wielka Brytania. W badaniu wzięło udział 1 200 dyrektorów zarządzających, Dyrektorów IT, dyrektorów finansowych oraz menedżerów ds. jakości aplikacji z Ameryki Północnej (39 procent), Europy Zachodniej (33 procent), Australii (8 procent), Chin (8 procent), Brazylii (5 procent) oraz innych krajów w Europie, Azji i Ameryce Środkowej (7 procent). Firmy biorące udział w badaniu różniły sie co do wielkości: 30 procent reprezentowało małe przedsiębiorstwa (1- 500 pracowników); 14 procent reprezentowało firmy zatrudniające 500-1000 pracowników; 22 procent stanowiły firmy w przedziale 1 000 – 5 000 zatrudnionych; 17 procent było z dużych firm (5 000-10 000); i 17 procent z firm zatrudniających ponad 10 000 pracowników.


poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: