GemiusAudience w Czechach
2004-12-16 00:03
Republika Czeska to już trzeci kraj w Europie, gdzie polska firma badawcza Gemius SA przeprowadzi kompleksowe badanie oglądalności witryn i aplikacji internetowych. Badanie gemiusAudience rozpocznie się w lutym 2005 roku. W chwili obecnej trwa okres zaawansowanych testów.
Przeczytaj także: Gemius będzie badał Internet w Turcji
Czeskie Stowarzysznie na rzecz Reklamy w Internecie (SPIR) – ogłosiło latem 2004 roku przetarg na realizację całościowego badania oglądalności internetu – NetMonitor. Do przetargu stanęły cztery firmy: GFK, iAudit, United Interactive - obecny dostawca badań oraz firma Gemius wraz ze swoim czeskim partnerem – firmą Mediaresearch. Pod koniec września United Interactive i Gemius zostały zaproszone do dalszych negocjacji, a 9 grudnia 2004 SPIR podpisał trzyletni kontrakt z firmą badawczą Gemius SA.Badanie NetMonitor Audience (tak oficjalnie nazwano badanie w Czechach) pozwoli przede wszystkim oszacować intensywność korzystania z sieci około 3 milionowej czeskiej widowni internetowej. Określony zostanie również profil społeczno-demograficzny użytkowników internetu oraz zasięg i współoglądalność uczestniczących w badaniu serwisów.
Wyniki badania oglądalności witryn i aplikacji internetowych - publikowane w cyklu miesięcznym - wspierać będą przede wszystkim pracę brokerów, domów mediowych i innych podmiotów zajmujących się planowaniem kampanii reklamowych oraz zakupem powierzchni reklamowej w internecie.
Pomiar oglądalności witryn i aplikacji internetowych na dynamicznie rozwijającym się rynku czeskim realizowany jest według opracowanej przez Gemius SA metodologii badania gemiusAudience, które w Polsce od początku października 2004 roku zastąpione zostało badaniem Megapanel PBI/Gemius.
Przeczytaj także:
Gemius SA na Litwie
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl