Polscy internauci a wybór aparatu cyfrowego
2011-06-29 12:19
Fuji HS10 © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Zakupy książek i muzyki przez Internet
Trzeci już raport specjalny Skąpiec.pl powstał w oparciu o analizę ruchu niemal miliona internautów, którzy w okresie od 1 stycznia do 31 maja 2011 roku odwiedzili w serwisie dział poświęcony aparatom cyfrowym. „W niniejszym opracowaniu za cel wzięliśmy sobie sprawdzenie, czym kierują się internauci przy wyborze sprzętu do fotografowania. Stawiają na znane i cenione marki? Sugerują się rozdzielczością aparatu, wielkością matrycy czy też zoomem optycznym? A może ważna jest dla nich przede wszystkim cena? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań czytelnicy znajdą w naszym raporcie”, mówi Marta Bilińska, specjalista ds. PR serwisu Skąpiec.pl.Pierwsza część raportu obejmuje analizę preferencji zakupowych użytkowników porównywarki cen Skapiec.pl, omówienie wybieranych przez nich filtrów oraz zestawienie TOP10, zawierające opis najpopularniejszych aparatów cyfrowych. W drugiej części znalazły się mini poradniki zakupowe przygotowane przez serwis Jakkupować.pl, komentarze dotyczące trendów w dziedzinie aparatów cyfrowych, a także dział zatytułowany „Aparaty na każdą kieszeń”, w którym zapoznać się można z przeglądem najlepszego sprzętu w wybranych kategoriach cenowych.
Wyniki mogą zaskakiwać…
fot. mat. prasowe
Fuji HS10
Największą popularnością w serwisie Skąpiec.pl cieszyły się w analizowanym okresie aparaty cyfrowe z przedziału cenowego 1200-1499 zł. Aż 46,25% użytkowników było gotowych przeznaczyć taką właśnie kwotę na sprzęt do fotografowania.
fot. mat. prasowe
Wybierani producenci
Lustrzanki robią coraz większą furorę wśród Polaków
fot. mat. prasowe
Rodzaj aparatu
W analizowanym okresie niemal 1/3 użytkowników serwisu Skąpiec.pl poszukiwała aparatów kompaktowych. Te nieduże, poręczne i proste w obsłudze urządzenia osiągnęły wynik 29,46% spośród wyszukiwanych produktów. Aparaty typu ultra zoom wzbudziły zainteresowanie 10,78% internautów korzystających z porównywarki Skąpiec.pl, natomiast kompakty z wymienną optyką - 5,6%.
Partnerami raportu specjalnego są serwis JakKupować.pl oraz We-Dwoje.pl. Patronat medialny nad raportem objęty serwisy: Benchmark.pl, DigFoto.pl, E-biznes.pl, Fotoclub.pl, Media2.pl, Swiatobrazu.pl, Videotesty.pl oraz Opineo.pl.
Informacje o badaniu
Badanie przeprowadzono w okresie od 1 stycznia do 31 maja 2011 roku.
Do pobrania:
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl