Zaufanie klienta ważne w handlu online
2011-06-30 00:05

Procent opinii publikowanych miesięcznie na Ceneo.pl © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Zakupy książek i muzyki przez Internet
Program „Zaufane Opinie” został uruchomiony przez Ceneo.pl w 2009 roku. Czym „zaufana” opinia różni się od zwykłej? System opiera się o internetowe ankiety, które są wypełniane przez tych klientów, którzy dokonali rzeczywistej transakcji w konkretnym sklepie internetowym. Badanie pokazuje, że kupujący chętnie wypełniają przesłane do nich ankiety, w których oceniają sklep. W samym maju 2011 Ceneo.pl opublikowało średnio 1 tys. „Zaufanych Opinii” dziennie! „Obserwujemy, że program cieszy się coraz większym zainteresowaniem zarówno wśród sklepów, jak i kupujących” – mówi Joanna Bilińska z działu Zaufanie i Bezpieczeństwo Ceneo.pl. „Mimo tego, że podstawową funkcją Ceneo.pl jest porównywanie ofert cenowych, coraz większy nacisk kładziemy na to, żeby dostarczać kupującym narzędzia wpływające na bezpieczeństwo transakcji. Około 80% spośród wszystkich opinii na temat sklepów publikowanych miesięcznie na Ceneo.pl pochodzi właśnie z ankiet »Zaufanych Opinii«”.fot. mat. prasowe
Procent opinii publikowanych miesięcznie na Ceneo.pl
Procent opinii publikowanych miesięcznie na Ceneo.pl
Również sklepy internetowe odczuwają wpływ zaufania do ich marki na liczbę zrealizowanych transakcji. Sklepy współpracujące z Ceneo, zapytane w ankiecie o to, czy jest to istotny czynnik w znacznej większości odpowiadają, że tak – taką odpowiedź wskazało aż 67% ankietowanych. Dla konsumentów cena ma oczywiście duże znaczenie, natomiast wielu kupujących chętnie dopłaci za produkt kilka złotych więcej i złoży zamówienie w zaufanym sklepie.
fot. mat. prasowe
Czy Pana/Pani zdaniem zaufanie klientów przekłada się na liczbę zamówień?
Czy Pana/Pani zdaniem zaufanie klientów przekłada się na liczbę zamówień?
Wśród osób, które nie kupują jeszcze przez Internet jedną z największych barier jest właśnie brak zaufania do transakcji online. Dlatego tak ważne istotne jest budowanie poczucia bezpieczeństwa w handlu internetowym. Serwis Ceneo.pl początkowo skupiał swoją działalność przede wszystkim na prezentowaniu najniższych ofert w sieci. Obecnie jednak Ceneo coraz bardziej rozwija się jako platforma zakupowa, dostarczając użytkownikom kompleksowych informacji na temat transakcji, kładąc w tym wszystkim duży nacisk na bezpieczeństwo.
![Zachowania konsumentów: zakupy spożywcze w sieci [© daviles - Fotolia.com] Zachowania konsumentów: zakupy spożywcze w sieci](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/zakupy-online/Zachowania-konsumentow-zakupy-spozywcze-w-sieci-204593-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl