Zaufanie klienta ważne w handlu online
2011-06-30 00:05
Procent opinii publikowanych miesięcznie na Ceneo.pl © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Zakupy książek i muzyki przez Internet
Program „Zaufane Opinie” został uruchomiony przez Ceneo.pl w 2009 roku. Czym „zaufana” opinia różni się od zwykłej? System opiera się o internetowe ankiety, które są wypełniane przez tych klientów, którzy dokonali rzeczywistej transakcji w konkretnym sklepie internetowym. Badanie pokazuje, że kupujący chętnie wypełniają przesłane do nich ankiety, w których oceniają sklep. W samym maju 2011 Ceneo.pl opublikowało średnio 1 tys. „Zaufanych Opinii” dziennie! „Obserwujemy, że program cieszy się coraz większym zainteresowaniem zarówno wśród sklepów, jak i kupujących” – mówi Joanna Bilińska z działu Zaufanie i Bezpieczeństwo Ceneo.pl. „Mimo tego, że podstawową funkcją Ceneo.pl jest porównywanie ofert cenowych, coraz większy nacisk kładziemy na to, żeby dostarczać kupującym narzędzia wpływające na bezpieczeństwo transakcji. Około 80% spośród wszystkich opinii na temat sklepów publikowanych miesięcznie na Ceneo.pl pochodzi właśnie z ankiet »Zaufanych Opinii«”.fot. mat. prasowe
Procent opinii publikowanych miesięcznie na Ceneo.pl
Również sklepy internetowe odczuwają wpływ zaufania do ich marki na liczbę zrealizowanych transakcji. Sklepy współpracujące z Ceneo, zapytane w ankiecie o to, czy jest to istotny czynnik w znacznej większości odpowiadają, że tak – taką odpowiedź wskazało aż 67% ankietowanych. Dla konsumentów cena ma oczywiście duże znaczenie, natomiast wielu kupujących chętnie dopłaci za produkt kilka złotych więcej i złoży zamówienie w zaufanym sklepie.
fot. mat. prasowe
Czy Pana/Pani zdaniem zaufanie klientów przekłada się na liczbę zamówień?
Wśród osób, które nie kupują jeszcze przez Internet jedną z największych barier jest właśnie brak zaufania do transakcji online. Dlatego tak ważne istotne jest budowanie poczucia bezpieczeństwa w handlu internetowym. Serwis Ceneo.pl początkowo skupiał swoją działalność przede wszystkim na prezentowaniu najniższych ofert w sieci. Obecnie jednak Ceneo coraz bardziej rozwija się jako platforma zakupowa, dostarczając użytkownikom kompleksowych informacji na temat transakcji, kładąc w tym wszystkim duży nacisk na bezpieczeństwo.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl