Reklama w Internecie 2010
2011-07-08 09:54
Przeczytaj także: Reklama w Internecie 2012
Według Interaktywnie.com, obok SEM, segmentem wskazywanym jako koło zamachowe przyszłych wzrostów jest też format wideo. Prognozy są uzasadnione aktualnymi trendami. W ubiegłym roku reklamy wideo stanowiły 2,2 procent wszystkich wydatków na reklamę w sieci. To niemal dwukrotny wzrost pod względem udziału i dwuipółkrotny, jeśli brać pod uwagę przeznaczane przez reklamodawców kwoty.
W sieci bez zmian. Taniej, skuteczniej, perspektywiczniej
Jak zauważają autorzy raportu, dynamika i rosnąca popularność internetowej reklamy nie dziwi z trzech podstawowych powodów. Po pierwsze - jest zdecydowanie tańsza niż w pozostałych mediach elektronicznych, przy - po drugie – zdecydowanie większej skuteczności i możliwości targetowania jej do określonych grup odbiorców. Po trzecie wreszcie - potencjał rozwoju wciąż robi wrażenie. Bo choć pod koniec ubiegłego roku – według badania NetTrack - z Internetu korzystało w Polsce prawie 16 milionów osób powyżej 15 roku życia, to wciąż jest to niewiele ponad połowa wszystkich potencjalnych użytkowników.
fot. mat. prasowe
10 branż reklamujących się w internecie najchętniej
10 branż reklamujących się w internecie najchętniej
Nieciekawe reklamy to ryzyko
Czy na horyzoncie branży reklamowej można doszukiwać sie w ogóle jakichkolwiek zagrożeń? O banner blindness, czyli podświadomym niezauważaniu reklam wiedzą wszyscy marketerzy, ale to nie jedyne niebezpieczeństw - informuje raport. Opublikowane kilkanaście miesięcy temu wyniki badań przeprowadzonych przez Gemius pokazywały, że prawie dwie trzecie polskich internautów deklarowało - reklamy ich denerwują. Z ostatnich analiz Interaktywnie.com wynika też, że rośnie zauważalnie liczba użytkowników wtyczek blokujących reklamy na stronach www. Sam tylko AdBlock ma nad Wisłą prawie 800 tysięcy użytkowników. Daje nam to piąte miejsce na świecie.
fot. mat. prasowe
Dzienna liczba użytkowników AdBlocka
Dzienna liczba użytkowników AdBlocka
Jak informuje raport, z ostatniego pomiaru wynika, że w dziesięciostopniowej skali poziom ogólnej irytacji reklamami sięgał na początku roku 5,6. Przy czym zdecydowanie mniej wyrozumiali są mężczyźni, dla których przeciętny poziom wyniósł 5,91. Jeśli chodzi o grupę wiekowa, to najtrudniej reklama zadowolić osoby w przedziale 50-59 lat - tutaj WIR wyniósł aż 6,16. Wybredni są też mieszkańcy miast powyżej 500 tys. mieszkańców - WIR na poziomie 5,75. Reklamy - jak podkreślają analitycy OMG - najmniej przeszkadzają ludziom młodym, w przedziale 15 - 24 lata (WIR 4,96) oraz uczniom i studentom (WIR 5,04).
fot. mat. prasowe
![Jak branża turystyczna inwestuje w reklamę? [© olly - fotolia.com] Jak branża turystyczna inwestuje w reklamę?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/rynek-reklamy/Jak-branza-turystyczna-inwestuje-w-reklame-254854-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl