eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyReklama w Internecie 2010

Reklama w Internecie 2010

2011-07-08 09:54

Przeczytaj także: Reklama w Internecie 2012


Młody klika chętniej

fot. mat. prasowe

Dlaczego młodzi internauci klikają w reklamy

Dlaczego młodzi internauci klikają w reklamy

Młodzi ludzie z sieci korzystają najchętniej i najintensywniej, toteż firma Ad-Vice postanowiła sprawdzić, jaki drzemie w nich potencjał marketingowy i jak młodzież odbiera kierowane do nich - ale nie tylko - przekazy reklamowe.

Efektem jest opublikowany niedawno raport Digital Young 2011, którego wnioski – dla odróżnienia - mogą napawać optymizmem. Dość powiedzieć, ze aż 85 procent młodych użytkowników internetu deklaruje, że zauważa reklamy, a 44 procent z nich przyznaje, że w nie klika. Choć powody tychże kliknięć nie zawsze wynikają z jakości reklam.

Co prawda na podstawie deklaracji zdawać by się mogło, że klikaniem w reklamy rządzi tutaj przypadek, jednak autorzy badania podkreślają, że wynik nieco wykrzywia fakt, iż można było zaznaczyć więcej niż jedną odpowiedź. I o ile prawie dwie trzecie ankietowanych przyznało, że zdarzyło im się kliknąć przypadkowo, to już tylko 8 procent ten powód podało jako jedyny. A to zasadnicza - przyznać trzeba - różnica.

Rośniemy i rosnąć bedziemy. Dwa miliardy złotych na horyzoncie

Potencjał rodzimego rynku reklamy internetowej jest wciąż spory, czego analitycy nie ukrywają. W tym roku - jeśli Polska pójdzie śladem bardziej dojrzałych rynków europejskich – możemy spodziewać się większych wydatków na reklamę display. Na Starym Kontynencie - jak podaje IAB Europe - w ubiegłym roku wzrost przekroczył 20 procent. A nieustający, tryumfalny marsz portali społecznościowych z Facebookiem na czele pozwala przypuszczać, że trend zostanie utrzymany.

Jak podaje raport, wydatki na SEM i reklamę kontekstową w tym roku również nie zahamują. Jak twierdzą analitycy z AdKontekst, co piąta agencja planuje zwiększyć wydatki o 30 procent, a większe niż dotąd zaangażowanie finansowe deklaruje dwie trzecie obecnych klientów. Na tej podstawie wzrost budżetów w tym roku można szacować na 20 procent.

Czy globalne wydatki na reklamę w Internecie i w tym roku osiągną spektakularny poziom? Zapewne wynik będzie lepszy. IAB w swoim najnowszym, rocznym raporcie strategicznym przewiduje, że już w przyszłym roku osiągnąć może psychologiczną granicę 2 miliardów złotych.

Natomiast według szacunków eMarketera, w tym roku wydamy na reklamę w sieci o 20 procent więcej niż w ubiegłym. W 2010 roku globalne wydatki na reklamę wyniosły ponad 26 miliardów dolarów, w tym roku możemy spodziewać się znacznego wzrostu tej kwoty. Według szacunków do roku 2015 rynek reklam internetowych ma być wart 49,5 miliarda dolarów.

poprzednia  

1 2 3

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: