Reklama w Internecie 2010
2011-07-08 09:54
Przeczytaj także: Reklama w Internecie 2012
Młody klika chętniej
fot. mat. prasowe
Dlaczego młodzi internauci klikają w reklamy
Efektem jest opublikowany niedawno raport Digital Young 2011, którego wnioski – dla odróżnienia - mogą napawać optymizmem. Dość powiedzieć, ze aż 85 procent młodych użytkowników internetu deklaruje, że zauważa reklamy, a 44 procent z nich przyznaje, że w nie klika. Choć powody tychże kliknięć nie zawsze wynikają z jakości reklam.
Co prawda na podstawie deklaracji zdawać by się mogło, że klikaniem w reklamy rządzi tutaj przypadek, jednak autorzy badania podkreślają, że wynik nieco wykrzywia fakt, iż można było zaznaczyć więcej niż jedną odpowiedź. I o ile prawie dwie trzecie ankietowanych przyznało, że zdarzyło im się kliknąć przypadkowo, to już tylko 8 procent ten powód podało jako jedyny. A to zasadnicza - przyznać trzeba - różnica.
Rośniemy i rosnąć bedziemy. Dwa miliardy złotych na horyzoncie
Potencjał rodzimego rynku reklamy internetowej jest wciąż spory, czego analitycy nie ukrywają. W tym roku - jeśli Polska pójdzie śladem bardziej dojrzałych rynków europejskich – możemy spodziewać się większych wydatków na reklamę display. Na Starym Kontynencie - jak podaje IAB Europe - w ubiegłym roku wzrost przekroczył 20 procent. A nieustający, tryumfalny marsz portali społecznościowych z Facebookiem na czele pozwala przypuszczać, że trend zostanie utrzymany.
Jak podaje raport, wydatki na SEM i reklamę kontekstową w tym roku również nie zahamują. Jak twierdzą analitycy z AdKontekst, co piąta agencja planuje zwiększyć wydatki o 30 procent, a większe niż dotąd zaangażowanie finansowe deklaruje dwie trzecie obecnych klientów. Na tej podstawie wzrost budżetów w tym roku można szacować na 20 procent.
Czy globalne wydatki na reklamę w Internecie i w tym roku osiągną spektakularny poziom? Zapewne wynik będzie lepszy. IAB w swoim najnowszym, rocznym raporcie strategicznym przewiduje, że już w przyszłym roku osiągnąć może psychologiczną granicę 2 miliardów złotych.
Natomiast według szacunków eMarketera, w tym roku wydamy na reklamę w sieci o 20 procent więcej niż w ubiegłym. W 2010 roku globalne wydatki na reklamę wyniosły ponad 26 miliardów dolarów, w tym roku możemy spodziewać się znacznego wzrostu tej kwoty. Według szacunków do roku 2015 rynek reklam internetowych ma być wart 49,5 miliarda dolarów.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl