Prędkości na polskich drogach a Euro 2012
2011-07-08 10:07
Przeczytaj także: Prędkości na polskich drogach przed Euro 2012
Na wjazdach lepiej pobiec
Dodatkowe problemy może powodować konieczność wjazdu i wyjazdu z poszczególnych miast. – Nie jest tajemnicą, że próba wydostania się z metropolii często oznacza długie czekanie w korkach. Najczęściej to właśnie pierwsze i ostatnie kilometry podróży dłużą się w nieskończoność. Szczególnie w godzinach w których rośnie liczba samochodów na drogach, a takiego zjawiska należy się spodziewać, gdy przyjadą do nas setki tysięcy kibiców z wielu europejskich krajów – mówi Nowicki.
Prędkości znacznie maleją na wjazdach do miast. Do Warszawy wjedziemy najszybciej. Od strony Gdańska ze średnią prędkością 53 km/h, z Poznania 48 km/h i z Wrocławia tylko 29 km/h. Należy także wziąć pod uwagę, że w czasie trwania Euro 2012 ruch będzie wzmożony i średnie prędkości mogą być jeszcze mniejsze.
Np. do stolicy Wielkopolski najtrudniej wjechać od strony Gdańska (37 km/h) i Wrocławia (32 km/h). Średnie prędkości wynoszą tu odpowiednio 37 i 32 km/h. Łatwiej jest wjeżdżającym od strony Warszawy. Średnia prędkość wynosi w tym przypadku 59 km/h.
Na wjazdach gorzej wypadają Wrocław i Gdańsk. Kierowcy wjeżdżający do Wrocławia od strony Warszawy poruszają się średnio 51 km/h. Osoby zmierzające tu z Gdańska i Poznania skazane są na 33 km/h na rogatkach miasta. Nie lepiej jest w samym Gdańsku. Od strony Warszawy 44 km/h. Podróżni z Poznania i Wrocławia zmuszeni są do poruszania się ze średnią prędkością ok. 35 km/h.
– Trzeba mieć nadzieję, że drogowcy zdążą skończyć remonty i oddać nowe odcinki dróg. W przeciwnym razie kibicom trudno będzie zdążyć nawet na dogrywkę – podsumowuje Nowicki.
Informacje o badaniu
Dane zostały zebrane przez serwis Korkowo.pl, który na bieżąco prezentuje informacje o prędkościach na polskich drogach. Analizie poddano dane z urządzeń GPS umieszczonych tysięcy pojazdów poruszających się po trasach pomiędzy Warszawą, Poznaniem, Wrocławiem i Gdańskiem, o okresie od stycznia- do kwietnia 2011.
Przeczytaj także:
Ile za ile? Ile kosztuje budowa dróg?
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl