Phishing dosięgnął klientów linii lotniczych
2011-07-21 12:13
Strona WWW sfałszowana przez cyberprzestępców. Tłumaczenie treści: „Zarejestruj się teraz i zd © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Symantec: spam w V 2011
W nowym rodzaju ataków phishingowych najciekawsze jest to, że mile skradzione klientom linii lotniczych stają się nowym rodzajem waluty wśród cyberprzestępców i phisherów, którzy mogą wykorzystywać je do rezerwowania i sprzedawania biletów, a nawet w transakcjach między grupami przestępczymi.Ataki polegają na masowym wysyłaniu wiadomości phishingowych, które oferują możliwość zdobycia większej liczby punktów w programie lojalnościowym lub atrakcyjnych nagród. Niekiedy potencjalna ofiara jest proszona o powtórne zarejestrowanie się na fałszywej stronie WWW.
Ponadto brazylijscy phisherzy rejestrują domeny, wykorzystując nazwy, które wydają się być związane z liniami lotniczymi, podczas gdy w rzeczywistości nie są. W niektórych atakach wykorzystywane są trojany modyfikujące system operacyjny w celu przekierowania ofiary na strony phishingowe – wszystkie z nich żądają numeru rejestracyjnego klienta oraz hasła dostępu do programu lojalnościowego. Takie dane wystarczają cyberprzestępcy do kradzieży konta i wszystkich mil.
Kilku pasażerów poskarżyło się już lokalnym mediom w związku z atakami przeprowadzonymi na ich konta w serwisach linii lotniczych oraz wykorzystaniem zgromadzonych przez nich mil do wystawienia biletów na nieznane osoby. Jedna z ofiar twierdzi, że straciła z tego tytułu równowartość około 7 600 dolarów amerykańskich. Oficjalnie nie można przenieść mil na inną osobę, jednak cyberprzestępcy mogli wykorzystać fałszywe tożsamości.
fot. mat. prasowe
Strona WWW sfałszowana przez cyberprzestępców. Tłumaczenie treści: „Zarejestruj się teraz i zd
„Najbardziej interesującym aspektem ostatnich ataków jest fakt, że cyberprzestępcy wykorzystują skradzione mile jako formę waluty" - mówi Fabio Assolini, ekspert z Kaspersky Lab. „Natknęliśmy się na oferty z podziemia, w których cyberprzestępcy próbują sprzedać dostęp do brazylijskiego botnetu składającego się z 3 300 maszyn, który potrafi ‘wysłać nieograniczoną ilość spamu’, żądając za to około 60 dolarów lub 60 000 mil w programie konkretnych brazylijskich linii lotniczych. Z kolei autor innego ogłoszenia szuka partnera do wymiany skradzionych mil lotniczych na skradzione karty kredytowe”.
Osoby gromadzące mile w programach lojalnościowych linii lotniczych powinny zachować czujność i nie reagować na żadne podejrzane wiadomości e-mail.
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl