Polacy a ubezpieczenia podróżne
2011-07-25 13:38
Mówi się, że przezorny zawsze jest ubezpieczony. Co zatem powiedzieć o Polakach, skoro tylko 30 proc. z nich, kupuje polisę ubezpieczeniową przed wyjazdem na urlop? Internetowe Centrum Podróży eSKY.pl przeanalizowało stosunek naszych rodaków do ubezpieczeń podróżnych oraz powody, dla których warto pomyśleć o dodatkowej polisie.
Przeczytaj także: Kto kupuje ubezpieczenie turystyczne?
- Ubezpieczenia turystyczne są w naszym portfolio od 2009 roku. Posiadamy je w dwóch wariantach – ubezpieczenie podróżne, które obejmuje nie tylko pomoc w wypadku choroby, ale także zwrot kosztów w przypadku kradzieży, opóźnienia lotu, zniszczenia bagażu; oferujemy także polisy zabezpieczające wyłącznie od rezygnacji z biletu lotniczego – mówi Łukasz Neska z Internetowego Centrum Podróży eSKY.pl Ciekawe jest to, że ubezpieczenia są tym produktem, na którym bardzo dobrze obserwuje się zmiany w przyzwyczajeniach podróżnych Polaków.Polacy, choć z reguły ostrożni, niechętnie myślą o dodatkowym ubezpieczeniu. Organizując samodzielnie wyjazd, pamiętają o tym, że ważny jest zakup biletu z odpowiednim wyprzedzeniem, rezerwacja noclegu, jednak nadal zdarza im się zapominać, że wśród spraw, o które należy zatroszczyć się przed podróżą, jest również ubezpieczenie. Analizując liczbę sprzedanych przez eSKY.pl polis, zauważamy, że przezorność i zapobiegliwość naszych rodaków znacznie się zwiększyła, na przestrzeni ostatniego półtora roku. O ile w lutym 2010 ubezpieczenie wykupiło zaledwie 7 proc. osób korzystających z usług serwisu, o tyle w lipcu 2010 było to już 15 proc., a rok później 30 proc. Jak widać w ciągu dwunastu miesięcy zainteresowanie ubezpieczeniami turystycznymi wzrosło dwukrotnie. Niewątpliwie wpływ na to miały media, które w sezonie wakacyjnym podkreślają jak ważne jest wykupienie polisy, ale również sytuacje takie jak pył wulkaniczny czy paraliż na lotniskach w grudniu 2010. Polacy wiedzą, że posiadając ubezpieczenie otrzymają pomoc nawet wówczas, gdy w portach lotniczych panuje zamieszanie i na lotnisku ciężko jest uzyskać jakiekolwiek informacje.
- Patrząc na procentowy udział wypłaty świadczeń, za wszelkiego rodzaju przygody podczas podróży, najwięcej – 24 proc. klientów otrzymało zwrot kosztów, które ponieśli w związku z opóźnieniem lotu – mam tu na myśli zakupienie posiłku, leków czy przyborów toaletowych - wyjaśnia Anna Wieconkowska z Chartis Europe – Mieliśmy też klientów – 6 proc. w skali ostatniego roku, którzy otrzymali świadczenia w związku z pyłem wulkanicznym paraliżującym ruch lotniczy.
Zdecydowanie mniej osób ubezpiecza się na wypadek rezygnacji z biletu lotniczego. Z danych eSKY.pl wynika, że zaledwie 2 proc. klientów kupując bilet, wykupuje również polisę pozwalającą na późniejsze zrezygnowanie z niego. Ciekawe jest to, że takie ubezpieczenie jest bardzo korzystne w przypadku biletów zakupionych na dalsze, droższe trasy do Azji czy Ameryki. Większość osób taką podróż planuje z dużym wyprzedzeniem i najczęściej kupuje bilety 3-4 miesiące wcześniej. Tak długi czas może zweryfikować plany i co wówczas? Odsetek Polaków, którzy zabezpieczają się przed rezygnacją z lotu, choć nadal minimalny, jest czterokrotnie większy niż chociażby przed rokiem, kiedy było to zaledwie 0,5 proc. Patrząc na ogólny wzrost zainteresowania ubezpieczeniami, można się spodziewać, że w najbliższych miesiącach te liczby znacznie się zwiększą. Warto jednak dodać, że podstawowe ubezpieczenie podróżne wykupowane w eSKY.pl obejmuje ubezpieczenie od rezygnacji z biletu, którego koszt nie przekroczył 500 euro. Co ciekawe, blisko 23 proc. klientów firmy Chartis Europe, z którą współpracuje eSKY.pl, zgłasza się po wypłatę odszkodowania właśnie w związku z odwołaną podróżą. Oznacza to, że sytuacje w których klienci rezygnują z biletów nie są pojedyncze, a co za tym idzie zapominanie o ubezpieczeniu, przy rezerwacjach droższych przelotów, jest mało rozsądne.
Przeczytaj także:
Ubezpieczenie podróżne: najlepiej w pakiecie
oprac. : Kamila Urbańska / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
ubezpieczenia, ubezpieczenia turystyczne, ubezpieczenie podróżne, ubezpieczenie na wakacje