
Wyniki badań: © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Turystyka biznesowa w Polsce w rozwoju
Wbrew doniesieniom o przybywających w pasie centymetrach i szerzącej się otyłości, przedstawiciele polskiego biznesu tak bardzo upodobali sobie fitness, że nie wychodzą z domu bez strojów sportowych nawet, kiedy udają się w podróż służbową. Firma Regus, specjalizująca się w organizowaniu środowisk pracy, zapytała ponad 17 000 respondentów z ponad 80 krajów, jaką najdziwniejszą rzecz zabierają zwykle w podróż służbową. Prawie jedna czwarta Polaków podróżujących służbowo (23%) odpowiedziała, że nie rozstaje się ze swoimi strojami fitness.W ujęciu globalnym ponad jedna czwarta (27%) respondentów oświadczyła, że zabiera ze sobą strój kąpielowy lub odzież do ćwiczeń na siłowni. Na kolejnych miejscach uplasowały się: zdjęcie rodziny (16%) i upominek dla gospodarzy spotkania (15%). Świadczy to o tym, że „pierwiastek serdeczności” w biznesie nie stracił na znaczeniu, nawet w dzisiejszym dynamicznym środowisku pracy.
Badanie dostarczyło także ż dość zaskakujących odpowiedzi: głośnik niskotonowy, flet, proca czy śliwowica. W walizkach biznesmenów można też często znaleźć przewodnik turystyczny ułatwiający zwiedzanie w wolnej chwili, który zabiera ze sobą 18% żądnych przygód Polaków, a także polisy ubezpieczeniowe, które do swoich walizek pakuje 18% przezornych respondentów.
Niestandardowe przedmioty, które ludzie zabierają ze sobą w podróż służbową, od sprzętu fitness po ulubione potrawy, wskazują, jak trudno jest pogodzić życie zawodowe i osobiste w dzisiejszym, pełnym presji czasowej środowisku pracy. Granica między biznesem a przyjemnością wyraźnie się zaciera, a podróżujący chcą zabrać ze sobą choć odrobinę domowej atmosfery. Jednym z powodów takiej postawy może być to, że coraz częściej przychodzi im pracować w elastycznych środowiskach pracy. Chcą mieć przy sobie przedmioty, które nadadzą osobisty charakter miejscu, w którym aktualnie pracują – powiedział Jarosław Pilch z polskiego oddziału firmy Regus.
fot. mat. prasowe
Wyniki badań:
Wyniki badań:
Jak przewiduje firma Regus elastyczne środowiska pracy będą się rozrastać, zarówno w kontekście godzin pracy, jak i lokalizacji, tak aby pracownicy mogli maksymalnie wykorzystać wolny czas bez uszczerbku dla pracy. Dzięki coraz większej popularności komunikacji wideo, umożliwiającej ograniczenie wyjazdów służbowych, w przyszłości Polacy nie będą musieli tak często zabierać ze sobą strojów kąpielowych w zagraniczną podróż służbową.
![Czego klienci korporacyjni oczekują od hoteli? [© Kzenon - Fotolia.com] Czego klienci korporacyjni oczekują od hoteli?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/podroz-sluzbowa/Czego-klienci-korporacyjni-oczekuja-od-hoteli-127263-150x100crop.jpg)
oprac. : Kamila Urbańska / eGospodarka.pl