Zakupy spożywcze przez Internet powszednieją
2011-07-28 12:26
W jakim stopniu zgadzasz się z poniższymi stwierdzeniami? © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Czy zakupy spożywcze online mają przyszłość?
fot. mat. prasowe
W jakim stopniu zgadzasz się z poniższymi stwierdzeniami?
fot. mat. prasowe
Artykuły najczęściej kupowane wg udziału w przychodach
- Kiedy kilka lat temu rozpoczynaliśmy działalność, klienci zamawiali przede wszystkim artykuły ciężkie, a także produkty trudniej dostępne i luksusowe np. owoce morza i markowe wina. Kupowano też produkty dietetyczne i ekologiczne. Do koszyka rzadko trafiały artykuły z krótką datą ważności. Dzisiaj klienci, oprócz wody i napojów, coraz częściej zamawiają także sery, kefiry, świeże warzywa, czy mięsa i wędliny. W miarę oswajania się klientów z zakupami spożywczymi w sieci oraz nabierania dobrych doświadczeń, znikają obawy dotyczące jakości produktów, co do niedawna było kluczowym źródłem wątpliwości – komentuje Grzegorz Bielecki, wiceprezes zarządu A.pl Internet.
fot. mat. prasowe
W jakim stopniu zgadzasz się z poniższymi stwierdzeniami?
- Z badań konsumenckich wynika, że prawie połowa Polaków kupuje spontanicznie pod wpływem takich bodźców jak zapach czy możliwość dotknięcia i obejrzenia produktu. E-delikatesy utrudniają działanie tego zgubnego dla wielu mechanizmu. Poza tym, duża część klientów przy kolejnych wizytach w naszym sklepie korzysta z tych samych list zakupowych. Jeśli dana osoba ma już za sobą rejestrację i pierwszy wybór artykułów, następne zakupy są powieleniem lub uzupełnianiem wcześniej przemyślanych decyzji. To z kolei oznacza mniej wyborów pod wpływem impulsu i zaoszczędzone pieniądze – stwierdza Jakub Milewski, koordynator e-commerce, A.pl Internet.
Jednocześnie z badania A.pl wynika, że najwięcej osób ceni sobie terminowe dostarczenie zakupów. W dalszej kolejności znalazła się łatwość składania zamówień – 66% klientów uznało ten element za bardzo ważny. Wśród innych oczekiwań znalazła się dobra obsługa klienta i łatwy kontakt z pracownikami sklepu (64%). Dopiero po tych elementach klienci wskazali na ceny (63%) oraz szeroki asortyment produktów (60%).
fot. mat. prasowe
Jakie znaczenie ma terminowość realizacji zamówienia?
e-delikatesów – 14% osób wskazało w tym przypadku odpowiedź „bardzo ważna”.
Informacje o badaniu
W badaniu A.pl Internet wzięło udział 836 respondentów z Warszawy, Olsztyna, Trójmiasta, Katowic, Krakowa, Bydgoszczy, Szczecina i Białegostoku. Zaproszone do wypełnienia ankiety osoby są już klientami lub mają dostęp do oferty internetowych delikatesów spożywczych A.pl. Badanie przeprowadzono w lipcu 2011 r.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl