Social media jako narzędzie marketingowe
2011-07-28 10:46
Przeczytaj także: Firmy doceniają marketing społecznościowy
fot. mat. prasowe
Największe społeczności w polskim internecie
Największe społeczności w polskim internecie
W Polsce tymczasem karty rozdaje jednak NK.pl, czyli dawna Nasza Klasa i - jak zapowiadał w rozmowie z Interaktywnie.com jej nowy prezes Dominik Czarnota - nie zamierza tanio sprzedać skóry i będzie bronić pozycji przed depczącym jej po piętach Facebookiem. Pozostali gracze – nie licząc może tylko użytkowników aktywnie udzielających się na portalach informacyjnych - są daleko w tyle.
A jest się o co bić, bo - jak podaje PBI – do korzystania przynajmniej raz w miesiącu z przynajmniej jednego serwisu społecznościowego przyznaje się 18 milionów Polaków, czyli ponad 99 procent wszystkich internautów. Zasięg potentatów to dziś prawie dwie trzecie wszystkich polskich użytkowników sieci. To ogromny potencjał marketingowy i firmy doskonale zdają sobie z tego sprawę. Toteż nic dziwnego, że szturmują ochoczo to pole dotarcia do potencjalnych klientów. Tym bardziej, że badania utwierdzają w przekonaniu, że to sie po prostu opłaca – zauważają autorzy raportu.
Opinia w sieci dźwignią handlu
fot. mat. prasowe
Okazuje sie, że z siłą internetowych społeczności nie może równać się nawet najbardziej atrakcyjna promocja, ani najbardziej wymyślna i skuteczna kampania reklamowa. Opinia znajomych - choćby tylko tych z sieci – jest w stanie markę wypromować, bądź zniszczyć. Toteż o opinie warto dbać, pielęgnować i o nią zabiegać.
Do tego celu najlepiej - zdaniem osób odpowiedzialnych w polskich firmach za marketing - nadaje się Facebook, który lidera rodzimych społeczności, czyli NK.pl na tym polu pozostawia daleko w tyle. Z przeprowadzonego w ubiegłym roku przez agencję Think Kong i IAB Polska badania Social Media Brand Index 2010 wynika, że o ile na przyjazność Facebooka dla działań marketingowych wskazują niemal wszyscy - za sprawą prostoty prowadzenia atrakcyjnych akcji, to grono zwolenników Naszej Klasy jest prawie pięciokrotnie mniejsze.
fot. mat. prasowe
Serwisy społecznościowe, najlepsze do działań marketingowych
Serwisy społecznościowe, najlepsze do działań marketingowych
Nie ma cię w social media? Najwyższa pora to zmienić
Popularność marketingowego wykorzystania społeczności rośnie, ale wciąż nie brakuje tych nieprzekonanych, którzy widzą bariery. Najpoważniejsza okazuje się być właśnie wspomniana trudność w określaniu skuteczności - wskazuje na nią prawie połowa marketerów badanych przez Think Kong. Co trzeci przyznaje, że nie zna wszystkich możliwości, jakie społeczności dają, a niewiele mniej badanych zasłania sie brakiem wydzielonego budżetu na ten cel.
![Czy biznes wykorzystuje social media? [© Scanrail - Fotolia.com] Czy biznes wykorzystuje social media?](https://s3.egospodarka.pl/grafika/badania-firm/Czy-biznes-wykorzystuje-social-media-apURW9.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl