Branża budowlana w e-commerce
2011-07-30 00:11
Branże firm na portalu sklepy24 z kategorii „Dom i ogród” © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Polacy doceniają e-commerce w branży budowlanej
Oszczędność czasu i ogromne możliwości wyboru i porównania cen powodują, że klienci coraz chętniej korzystają z ofert sklepów internetowych. Strach Polaków przed nowością i możliwymi nadużyciami zdecydowanie zmalał i w ofercie e-commerce pojawiają się coraz to nowe asortymenty towarów. Jest to rynek bardzo dynamiczny i można by rzec – nieograniczony, dlatego wart zbadania. Nie wszystkie branże doczekały się szczegółowych analiz pod kątem e-commerce, dotyczy to również rynku budowlanego.Aby sprawdzić e-rynek sektora, specjaliści ASM poddali badaniu 150 sklepów internetowych zarejestrowanych w przewodniku kupujących on-line www.sklepy24.pl. W ramach przewodnika on-line w badaniu poddano następujące obszary, wchodzące w skład kategorii – Dom i Ogród:
- Dekoracje i wyposażenie
- Materiały budowlane
- Meble
- Narzędzia
- Wyposażenie pozostałe
Okazuje się, że w kategorii Dom i Ogród dominują firmy specjalizujące się w sprzedaży elementów wyposażenia i dekoracyjnych. Przedsiębiorstwa z tej branży stanowią 39% wszystkich sklepów internetowych w kategorii. Następne miejsce w kolejności aktywnych na portalu firm zajmują te, których sprzedaż obejmuje materiały budowlane (14%). Najmniej licznie sprzedawane przez Internet są ogrody letnie i zimowe (4%). Jednakże należy zaznaczyć, iż ich mniejszy udział może wynikać z niewielkiej ogólnej liczby firm działających na rynku.
fot. mat. prasowe
Branże firm na portalu sklepy24 z kategorii „Dom i ogród”
Jeśli chodzi o szczegółowy asortyment produktów oferowanych w serwisie w kategorii Dom i Ogród to z badania wynika, że dominują artykuły oświetleniowe i elektryczne (32%), meble (26%), ceramika sanitarna i armatura (24%) oraz artykuły dekoracyjne ceramiczne (21%) i tekstylne (20%). Podstawowe artykuły budowlane są mniej popularne w e-sklepach – np. chemię budowlaną ma w ofercie tylko 8% firm a materiały wznoszeniowe 4%.
fot. mat. prasowe
Rodzaj asortymentu na portalu sklepy24 w kategorii „Dom i Ogród”
Można by wnioskować, że klient polski jeszcze koncentruje się na kupnie detalicznym w e-commerce. Sprzedaż hurtowa jest na razie mniej popularna.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl