Rynek reklamy w Polsce I-II kw. 2011 r.
2011-07-29 11:18
Przeczytaj także: Rynek reklamy w Polsce I kw. 2011 r.
I. Rynek ogółem
fot. mat. prasowe
Struktura wydatków rynku mediowego w 1H 2011 roku
Struktura wydatków rynku mediowego w 1H 2011 roku
Inwestycje w reklamę radiową osiągnęły poziom 265 mln złotych, rosnąc o 10,6% w stosunku do roku ubiegłego. Wydatki na magazyny wzrosły o 3,0% do poziomu 429 mln złotych. Wydatki na pozostałe media spadły. Gazety odnotowały spadek o 1,8% w I połowie 2011 roku do poziomu 311 mln złotych. Wydatki na kino i outdoor zmalały w stosunku do pierwszej połowy 2010 odpowiednio o 0,8% i 3,9% do poziomów 47 i 281 mln złotych netto. Największy wpływ na wzrost rynku miał intensywny rozwój sektorów produktów farmaceutycznych, telekomunikacji i finansów.
Podobnie jak przed rokiem, w I połowie 2011 roku najważniejszymi sektorami rynku reklamy pod względem udziału w wydatkach całej branży były: żywność i napoje, telekomunikacja, produkty farmaceutyczne, higiena i pielęgnacja oraz finanse, które utworzyły łącznie ponad 57% wydatków całej branży reklamowej.
fot. mat. prasowe
EqGRP wygenerowane w poszczególnych grupach kanałów w 1H 2010 i 2011 roku
EqGRP wygenerowane w poszczególnych grupach kanałów w 1H 2010 i 2011 roku
Niższe zapełnienie przerw reklamowych TVP spowodowane było ograniczeniami prawnymi (brak możliwości przerywania programów blokami reklamowymi), przy czym wzrosło w porównaniu do 1H 2010r. o 6 p.p. TVN i Polsat przez większość dnia oscylowały na granicy wyprzedania pełnego czasu reklamowego.
Analogicznie do 1 połowy. 2010, najsilniej wyprzedaną stacją w 2011r. był Polsat ze średnio sprzedanymi 11m 41s z 12 ustawowych minut reklamy w godzinie.
fot. mat. prasowe
Udział sektorów w wydatkach na telewizję w 1H 2011
Udział sektorów w wydatkach na telewizję w 1H 2011
Według MPG, w I połowie 2011 roku zmieniła się struktura aktywnych reklamodawców w telewizji ze względu na liczbę emitowanych EqGRP. Najistotniej zwiększyła się liczba większych reklamodawców. Ich udział w wygenerowanych na rynku EqGRP wzrósł o 40%.

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl