Przeczytaj także: Rynek reklamy w Polsce I kw. 2011 r.
II. Media
Radio
fot. mat. prasowe
Liczba emisji reklam radiowych wg zasięgu stacji w 1H 2010 i 2011 roku
Liczba emisji reklam radiowych wg zasięgu stacji w 1H 2010 i 2011 roku
Prasa
Deklarowane czytelnictwo magazynów wśród Polaków wyniosło w I kwartale 2011 roku 87,23%, czyli o 1,1 p.p. mniej niż przed rokiem. Czytelnictwo gazet wyniosło jedynie 53,1%, czyli o 0,8 p.p. mniej niż rok wcześniej.
Obniżone deklarowane czytelnictwo nie znalazło swojego odbicia w liczbie inwestycji w medium. W porównaniu do roku 2010, w 1H 2011 liczba reklam w prasie nieco wzrosła.
Internet
Internet pozostaje medium o najwyższym tempie rozwoju. W I kwartale 2011 roku korzystanie z Internetu deklarowało 54,8% Polaków, czyli o 2,5 p.p. więcej, niż rok wcześniej. Rok 2011 przyniósł bardzo duże wzrosty w poziomie użytkowania Internetu w ciągu dnia, szczególnie w godzinach wieczornych. Typowy Internauta spędził przy tym medium średnio 121 minut dziennie, czyli o 8% więcej, niż w 1 kwartale 2010.
fot. mat. prasowe
Strony o największej miesięcznej liczby unikalnych użytkowników w 1Q 2010 i 2011 roku
Strony o największej miesięcznej liczby unikalnych użytkowników w 1Q 2010 i 2011 roku
Najczęściej odwiedzaną przez Internautów platformą w pierwszych miesiącach 2011 r. był, tak jak i rok wcześniej, Google. Na kolejnych miejscach uplasowały się portale rozrywkowo-informacyjne oraz polski portal społecznościowy Nasza Klasa. Najwyższy wzrost popularności w stosunku do roku ubiegłego odnotował facebook.com.
Outdoor
Zarówno liczba jak i wartość inwestycji w outdoor w pierwszym półroczu 2011 obniżyły się. Sytuacja ta zmienić się może jednak w II połowie roku na skutek nadchodzących wyborów parlamentarnych.
fot. mat. prasowe
Struktura sprzedanych tablic wg rodzajów w 1H 2011 roku
Struktura sprzedanych tablic wg rodzajów w 1H 2011 roku
Kino
Kino jest medium konsumowanym z racji dostępności głównie przez osoby zamieszkałe na obszarach miejskich. Liczba osób deklarujących chodzenie do kina zwiększyła się o 2 p.p. w I kwartale 2011 roku w porównaniu do analogicznego okresu 2010.

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl