Przeczytaj także: Rynek reklamy w Polsce I kw. 2011 r.
Sektory
fot. mat. prasowe
Media split w ramach poszczególnych sektorów w 1H 2011 roku
Media split w ramach poszczególnych sektorów w 1H 2011 roku
W przypadku farmaceutyków, higieny i pielęgnacji oraz żywności wiodącą rolę odgrywała telewizja. Handel charakteryzował się w I połowie 2011 roku najwyższym udziałem gazet, radia i outdooru, które utworzyły odpowiednio 18%, 15% i 14% budżetów reklamodawców z tego sektora.
Największy udział Internetu, podobnie jak przed rokiem, charakteryzował branże finansów (25%) oraz motoryzacji (24%).
Zjawisko konsolidacji nasiliło się w czterech z siedmiu analizowanych sektorów. Udział czołowych 10 reklamodawców w wydatkach branży ogółem zwiększył się najbardziej w sektorze handlu i farmaceutyków. W sektorze finansów nastąpił istotny wzrost średnich wydatków na reklamodawcę, przy jednoczesnym zachowaniu liczby aktywnych podmiotów.
Na rynku farmaceutyków zwiększenie liczby reklamodawców przełożyło się na podwyższenie średnich wydatków na podmiot aż o 13%. Konkurencja na rynku uległa zaostrzeniu. Jedynie w segmencie żywności nastąpił nieznaczny spadek średnich wydatków na reklamodawcę, przy jednoczesnym nieznacznym zmniejszeniu ilości aktywnych podmiotów.
Motoryzacja pozostaje sektorem o największym udziale reklamodawców wykorzystujących jedno medium w komunikacji. Najczęściej wykorzystywanym środkiem dotarcia w ramach kampanii jednomediowych były w tym sektorze magazyny.
Reklamodawcy z sektora finansów najczęściej spośród analizowanych branż wykorzystywali szeroki dobór mediów. W sektorach żywności, telekomunikacji i pielęgnacji najczęściej wykorzystywanym środkiem przekazu w kampaniach jednomediowych były magazyny. W sektorze finansów najczęściej wybieranym medium były gazety, zaś w handlu – radio, jako medium call to action.
Województwa
fot. mat. prasowe
Zmiany w poziomie inwestycji i konsumpcji poszczególnych mediów wg województw
Zmiany w poziomie inwestycji i konsumpcji poszczególnych mediów wg województw
Do pobrania:

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl