Wzrasta rynek odzieży i obuwia w Polsce
2011-08-03 00:00
Przeczytaj także: Rynek odzieży i obuwia w Polsce 2011-2012
Jak podaje PMR, segment odzieży charakteryzuje się wyższą dynamiką wzrostu w porównaniu do rynku obuwia. W przypadku ubrań, które jednorazowo wiążą się z mniejszym wydatkiem, zakupy te zdarzają się częściej, co przekłada się na wyższą wartość sprzedaży. Obuwie kupowane jest zaś w Polsce znacznie rzadziej niż odzież, zwykle tylko kilka razy w roku, głównie z powodu zużycia poprzedniej pary i konieczności wymiany na nową, a nie na przykład z powodu zmiany trendów w modzie.
W 2010 roku rynek odzieży zanotował wzrost o 5% w stosunku do roku poprzedniego, natomiast sprzedaż obuwia wzrosła o 3,4%. W kolejnych latach PMR przewiduje nadal wyższą dynamikę wzrostu sprzedaży odzieży niż obuwia.
Zgodnie ze wspomnianym wyżej badaniem PMR, w segmencie odzieży szanse na rozwój będzie miała odzież codzienna, ze średniej półki. Jest to rodzaj odzieży, który kupuje się najczęściej, najszybciej się zużywa, jest najbardziej dostępny i ma najszersze grono odbiorców.
Dobrze rokuje sprzedaż odzieży najtańszej – dyskontowej. Rosnące koszty życia sprawiają, iż ludzie, chcąc zaoszczędzić, coraz częściej kupują odzież tanią lub czekają z potrzebami do czasu wyprzedaży.
Duży potencjał rozwoju ma segment odzieży sportowej. Uprawianie sportów i zdrowy styl życia stają się coraz bardziej popularne w polskim społeczeństwie. Zmienia się świadomość Polaków, którzy coraz częściej chcą kupować specjalistyczną, sportową odzież.
fot. mat. prasowe
Segmenty odzieżowe mające największą szansę ma rozwój; Źródło: PMR
Informacje o badaniu
W maju 2011 roku PMR Research przeprowadziło badanie wśród kadr kierowniczych 160 sieci odzieżowych i obuwniczych w Polsce. Była to już czwarta edycja tego badania. Badanie zrealizowano techniką wywiadu telefonicznego CATI. Zostało przeprowadzonych 75 pełnowartościowych wywiadów (59 wywiadów z firmami odzieżowymi i 16 wywiadów z firmami obuwniczymi).
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl