Atak phishingowy na klientów Deutsche Banku
2011-08-05 12:08
Zrzut ekranu wiadomości phishingowej docierającej do użytkowników © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Phishing dosięgnął klientów linii lotniczych
Wiadomości e-mail wysyłana przez cyberprzestępców w ramach najnowszego ataku phishingowego dociera ze sfałszowanego adresu info@db.pl, jej temat to „Twoje konto Deutsche Bank jest obecnie ograniczony”, a treść jest następująca:Drogi Deutsche Bank Polska czlonkiem,
Twoje konto zostalo tymczasowo ograniczone
Dotarla do nas informacja, ze Deutsche Bank informacji o koncie musi byc aktualizowany w ramach naszego zaangazowania nadal chronic swoje konto i zmniejszenia przypadek oszustwa na naszej stronie internetowej. Jesli móglby pan zajac 5-10 minut z korzystania z Internetu i aktualizowanie akt osobowych nie bedzie dzialac w kazdej przyszlej problemów z usluga online.
fot. mat. prasowe
Zrzut ekranu wiadomości phishingowej docierającej do użytkowników
Jak widać, język użyty w wiadomości charakteryzuje się niedbałym stylem i brakiem polskich znaków, co od razu powinno wzbudzić czujność potencjalnej ofiary ataku. W treści wiadomości znajduje się odsyłacz – „Kliknij tutaj, aby rozwiazac problem”. Po kliknięciu go użytkownik zobaczy stronę logowania, która wygląda identycznie jak ta należąca do Deutsche Banku.
fot. mat. prasowe
Sfałszowana strona logowania do serwisu bankowego
Jeżeli użytkownik wprowadzi dane logowania i kliknie przycisk „Wejście”, informacje trafią do cyberprzestępców, a na ekranie pojawi się kolejny etap oszustwa, mający na celu zgromadzenie kodów jednorazowych wykorzystywanych do autoryzowania transakcji. Język użyty na tej stronie jest bardzo niedbały, podobnie jak w wiadomości e-mail.
fot. mat. prasowe
Sfałszowana strona, na której użytkownik jest proszony o podanie kodu jednorazowego
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl