Telewizyjne serwisy informacyjne VI 2011
2011-08-08 00:16

Udział procentowy materiałów w podziale na najbardziej medialne tematy oraz programy © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Co proponują serwisy informacyjne TV?
W analizowanym miesiącu średnia liczba reportaży przypadająca na jeden serwis dla „Panoramy” wynosi ok. 12, dla „Wydarzeń” i „Wiadomości” – 10, a dla „Faktów” – ok. 9 materiałów.Znacząca część analizowanego materiału to reportaże odredakcyjne. W czerwcu najczęściej krótkie reportaże emitowały „Fakty”. Było ich 76, co oznacza wzrost w stosunku do maja. Na drugiej pozycji uplasowały się „Wydarzenia” z liczbą 60 minireportaży. Wynik ten jest zaskoczeniem, gdyż to w przypadku serwisu informacyjnego Polsatu zwykle odnotowywano najmniejszą liczbę takich materiałów. Trzecie miejsce należy do „Panoramy” z liczbą 53. Natomiast „Wiadomości” w minionym miesiącu pokazały 31 minireportaży. W przypadku wszystkich serwisów, z wyjątkiem „Panoramy”, odnotowano wzrost tego typu materiałów.
Najpracowitsi dziennikarze
Najaktywniejszymi dziennikarzami czerwca okazali się Anna Morawska z „Panoramy” i Marcin Szewczak z „Wiadomości”. Zrealizowali po 22 materiały. Tomasz Machała z „Wydarzeń” jest autorem 21 reportaży, natomiast Dariusz Prosiecki z „Faktów” – 20. Jan Mikruta i Maria Stepan również zrealizowali w czerwcu po 20 materiałów.
Anna Morawska zajmowała się głownie sprawami społecznoobyczajowymi, a także informowała o zakażeniu bakterią e-coli. Marcin Szewczak jest autorem materiałów na temat kryzysu w Grecji, ataku hakerów, wysokich temperatur czy burz występujących w Polsce.
fot. mat. prasowe
Udział procentowy materiałów w podziale na najbardziej medialne tematy oraz programy
Udział procentowy materiałów w podziale na najbardziej medialne tematy oraz programy
Najczęściej reprezentowanym rodzajem tematu w czerwcu była tradycyjnie polityka. Dziennikarze zajęli się ponadto kwestiami określonymi jako tematy społeczne i obyczajowe. W czerwcu ważnymi okazały się również sprawy związane z tragediami, katastrofami, wypadkami. Uwagę mediów przykuły także, głownie z uwagi na opóźnienia w budowie autostrady A2, tematy związane z transportem i drogami. W pierwszej piątce najbardziej popularnych wątków znalazły się również ekonomia i gospodarka.
Kwestie polityczne
fot. mat. prasowe
Udział procentowy wystąpień przedstawicieli partii, rządu oraz Prezydenta w podziale na analizowane
Udział procentowy wystąpień przedstawicieli partii, rządu oraz Prezydenta w podziale na analizowane programy
![Telewizja bez kobiet, debata publiczna to męska rzecz? [© pixabay.com] Telewizja bez kobiet, debata publiczna to męska rzecz?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/telewizja/Telewizja-bez-kobiet-debata-publiczna-to-meska-rzecz-240203-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl