Kadra zarządzająca w social media II kw. 2011
2011-08-09 12:13
Bossowie o najaktywniejszych źródłach © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Kadra zarządzająca w social media I kw. 2011
Mainstreamowe media mają wpływ na kształtowanie opiniifot. mat. prasowe
Bossowie o najaktywniejszych źródłach
Jednak zainteresowanie internautów to zazwyczaj konsekwencja publikacji prasowej lub internetowej. Można to zaobserwować na wykresie ilustrującym liczbę wzmianek w czasie – szczyty następują w momencie publikacji artykułu zawierającego wypowiedzi jednego z „bossów”.
– W przypadku „bossów” użytkownicy zajmują się przede wszystkim komentowaniem newsów, nie tworzą własnych treści – zaznacza Magdalena Grabarczyk-Tokaj, kierownik ds. Rozwoju Badań IMM – dodatkowo, w dystrybucji informacji widoczny udział miały też media mainstreamowe obecne na platformach społecznościowych.
Prezesi, o których internauci dyskutowali najwięcej
Najczęściej wymienianym przez użytkowników mediów społecznościowych szefem z badanej listy był Miroslav Rakowski, prezes PTC (udział 28% w całości dyskusji). Rakovski, szef Ery – a obecnie już T-mobile – zapewniał, że zmiana przyniesie polskim użytkownikom wiele korzyści. Komentarze do tej wypowiedzi były dla internautów okazją do dzielenia się osobistymi opiniami i doświadczeniami związanymi z korzystaniem z usług Ery i jej konkurentów.
fot. mat. prasowe
Bossowie o największej ekspozycji
Na trzecim miejscu pod względem liczby wystąpień w mediach społecznościowych znalazł się Maciej Witucki, prezes TP (19% udziału). „Maciej Witucki powołany na trzecią kadencję Prezesa Zarządu TP” – tę informację o szefie telekomu podawali sobie internauci w połowie lipca poprzez Facebooka, Blipa i Twittera.
Kto i gdzie mówi o bossach
fot. mat. prasowe
Wydźwięk informacji na temat bossów
Najwięcej o analizowanych szefach pisali blogerzy: Paweł Żmuda z blogbox.com.pl, Kira z blomedia.pl oraz Cheedo z minwestycje.net.
W liczbach bezwzględnych najwięcej negatywnych komentarzy zebrał Michał Szubski.
Natomiast największy odsetek negatywnych publikacji przypadł w udziale Cezaremu Stypułkowskiemu (40%).
Informacje o badaniu
Bossowie powrócili po latach w nowej, społecznościowej odsłonie w ramach projektu Kompas Social Media. Badanie wykonano na podstawie 6 776 materiałów internetowych, w których pojawili się prezesowie analizowanych firm . Raport obejmuje okres trzech miesięcy – od 1 maj do 31 lipca 2011 roku. W tym czasie wyselekcjonowano 180 wzmianek na temat bossów w mediach społecznościowych monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów (lista dostępna na stronie Kompas Social Media oraz IMM). W analizie uwzględnione zostały również firmowe blogi oraz profile bossów w portalach społecznościowych.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl