Najbardziej dochodowe programy TV w I poł. 2011 r.
2011-08-15 00:05
Przeczytaj także: Najbardziej dochodowe programy TV 2018 r.
Listę zwycięzców otwiera Robert Janowski, gospodarz programu „Jaka to melodia“ (TVP1), który w pierwszej połowie 2011 roku zarobił dla tej stacji 78,3 mln zł.Na drugim miejscu uplasowała się trójka jurorów, prowadząca „X Factor“ (TVN) (Kuba Wojewódzki, Czesław Mozil, Maja Sablewska) zarabiając dla TVN 58,4 mln zł. Trzecią lokatę zajmuje Ewa Drzyzga, gwiazda programu „Rozmowy w Toku” (TVN), która przysporzyła swojej stacji 47,6 mln zł. (wszystkie przychody wg wartości cennikowej, bez uwzględnienia rabatów).
W pierwszej dziesiątce reklamowych lokomotyw znaleźli się także jurorzy innych muzycznych show (You Can Dance, Must Be The Music), Magda Gessler, Anna Wesołowska, gwiazdy swoich show Szymon Majewski i Kuba Wojewódki oraz prowadzący Familiadę Karol Strasburger.
- Na czele rankingu znalazły się programy, które emitowane są kilka razy w tygodniu, stąd ich przewaga we wpływach nad programami emitowanymi rzadziej. Gdyby spojrzeć na wpływy stacji z pojedynczego breaku przy danym programie lub w jego trakcie (uśrednione przychody z jednej przerwy reklamowej) zdecydowanym liderem jest X Factor. Na kolejnych miejscach znajdują się You Can Dance, Tylko Muzyka (Must Be the Music), Tomasz Lis na Żywo, Sprawa dla Reportera, Bitwa na Głosy i Szymon Majewski Show – wyjaśnia Michał Bakalarczyk senior media planner z PanMedia Western.
NAJBARDZIEJ DOCHODOWI CELEBRYCI
- Robert Janowski - 78,3 mln zł
- Wojewódzki/Mozil/Sablewska - 58,4 mln zł
- Ewa Drzyzga - 47,6 mln zł
- Piróg/Rusin/Egurolla - 38,8 mln zł
- Anna Wesołowska - 32,5 mln zł
- Magda Gessler - 30,8 mln zł
- Sztaba/Kora/Zapędowska/Łozowski - 29,4 mln zł
- Szymon Majewski - 19,2 mln zł
- Kuba Wojewódzki - 18,3 mln zł
- Karol Strasburger - 14,9 mln zł
Wśród TOP 10 najbardziej dochodowych show najwięcej za 30 sekundowy spot trzeba było zapłacić w blokach reklamowych stacji TVN (przy programie X Factor – średnio 83,9 tys zł, przy You Can Dance - średnio 60,3 tys zł). Na trzecim miejscu znalazł się Must Be The Music (Polsat) – za 30 sekund przy tym programie trzeba było zapłacić średnio 39,7 tys zł.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl