eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacjeZainwestuj w e-marketing

Zainwestuj w e-marketing

2011-08-18 12:23

Przeczytaj także: E-marketing: komunikacja online z małym budżetem

Niestety optymalizacja serwisów dla wyszukiwarek to nie wszystko. Klient wpisując nazwę firmy w wyszukiwarkę Google wyświetli mu na stronie 10 wyników. A to co się na nich znajdzie może być najważniejszym elementem widoczności firmy w wyszukiwarkach. Negatywne opinie w wynikach wyszukiwania na zapytania o firmie czy produkcie mogą skutecznie przyczynić się do negatywnego odbioru firmy przez klientów, a w konsekwencji do niższej sprzedaży. Z wiatrakami jednak nie warto walczyć. Wpisywanie komentarzy na forum, w którym pojawiła się informacja negatywna i prostowanie jej tylko wygeneruje większy ruch. Niestety w firmach jest to popularna praktyka, wystarczy wpisać sobie nazwy kilku dowolnych firm z sektora MSP, żeby dowiedzieć się, do czego jest zdolny niezadowolony klient lub pracownik. – mówi Carolina Pietyra, szkoleniowiec Q Akademii, specjalista ds. marketinu internetowego, na której koncie są kampanie w mediach online dla takich klientów jak Cinema City, Converse czy Honda. A co z tym firmy robią? – albo nic, albo co gorsza płacą za „dobrych klientów”. Taka praktyka jest nie tylko nieetyczna, ale i nieskuteczna. Nic dziwnego, że takie praktyki są stosowane – skoro z wielu szkoleń z e-marketingu dowiedzieć się można, że w takiej sytuacji trzeba skupić się na treściach pozytywnych i ich promocji – mówi Pietyra. Samo przekazanie wiedzy nie wystarczy, po szkoleniu musimy wiedzieć jak coś zrobić. Nie jest sztuką rzucić hasło o Net PR Synergy, trzeba pokazać jak wyeksponować z pomocą tego narzędzia treści o pozytywnym wydźwięku. Szkolenia z e-marketingu muszą skupiać się na praktyce. Jeśli mówię o założeniach kampanii interaktywnej – daję klientom narzędzia do tego, omawiam case studies, wspólnie określamy cel kampanii, czas czy wybieramy grupę docelową – dodaje Pietyra.

Inwestycja w kompetencje medialne są dziś wyznacznikiem sukcesu, ale jeśli chcemy ze szkoleń naprawdę wynieść realną, przekładalną na praktykę wiedzę – uczmy się od najlepszych, czyli od praktyków. Dzięki takiemu podejściu dowiemy się nie tylko co warto w e-marketingu robić, ale również jak, dlaczego, kiedy, z kim i ... po co!

Internet to trudne narzędzie, ale nie niemożliwe do opanowania. Kiedy będzie się umieć rozpoznawać zasady rządzące Internetem oraz nauczy się budować narzędzia, które pozwolą wykorzystać siłę tego medium dla naszej marki, nawet najmniejsza firma może konkurować z wielką korporacją.

Autor: Adriana Krawiec

poprzednia  

1 2 3

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: