Ranking stacji benzynowych
2011-08-21 00:15
Przeczytaj także: ARSS: stacje benzynowe 2010
Ogólnie we wszystkich badanych krajach najlepiej w całej kategorii "Obsługa przy kasie" wypadły stacje należące do koncernów:
- Helenic Petroleum (EKO Bułgaria) – 75,4%,
- rumuńskiego Petrom – 74,5%,
- OMV badane w 5 krajach – 71%.
We wszystkich badanych krajach najlepiej wypadły stacje:
- OMV Węgry (85,6%),
- Lukoil Słowacja (80,6%),
- MOL Węgry (80,3%).
W Polsce najwyższy wyniki osiągnęły stacje:
- Statoil (74,9%),
- Lukoil (66,3%),
- Lotos (62,9%).
Z kolei analiza wyników z podziałem na kraje pokazała, że miejsca na podium przypadły:
- Słowacji (66,7%),
- Rumunii (65,1%),
- Bułgarii (61,7%).
Polska znalazła się na przedostatnim miejscu (55,7%).
Byłem, polecam
Analizując wyniki niniejszego projektu, należy pamiętać o tym, że jest to jedynie zarys sytuacji i aby uzyskać w pełni miarodajne wyniki, należałoby tego typu badania powtarzać cyklicznie w dłuższym okresie we wszystkich stacjach danej sieci. W niniejszym badaniu wybrano jedynie 208 placówek w 9 krajach (w Polsce 32 stacje, 8 sieci). Z pewnością jednak badanie powinno stanowić bodziec do wyciągnięcia wniosków i bliższego przyjrzenia się sytuacji, jaka panuje w branży paliwowej.
Tak jak w innych projektach realizowanych przez INTERNATIONAL SERVICE CHECK, tak i tym razem klienci testowi zostali poproszeni o wyrażenie własnej osobistej opinii o odwiedzanym punkcie. Rzecz jasna te subiektywne opinie nie miały żadnego wpływu na obiektywną część punktowaną, jednakże badania mystery shopper bazują także na chęci dzielenia się swoimi odczuciami przez ich uczestników, a ich uwagi, obejmujące niejednokrotnie aspekty nieporuszone w badaniu, stanowią ciekawe uzupełnienie wyników badania.
Na pytanie czy poleciliby dany punkt innym – 3 z 4 udzieliło pozytywnej odpowiedzi. Dodatkowo 48,6% klientów stwierdziło, że odwiedzona przez nich stacja wyróżniała się na tle konkurencji:
Polska: - Sprawna obsługa, dobra cena, fajny program lojalnościowy.
Bułgaria: - Bardzo dobra stacja w kluczowym punkcie miasta. Pracownicy są uprzejmi i mili.
Słowacja: - Stacja czysta, duży wybór produktów żywnościowych, ciekawy system bonusowy.
Co najczęściej krytykowali...?
Bułgaria: - Obsługa na stacji nie była uprzejma i aktywna. Toaleta była brudna i nieprzyjemnie pachniała.
Czechy: - Po wizycie nie czuję się zachęcona do powrotu na tę stację. Na stacji brakuje podstawowych akcesoriów, obsługa jest nieprzyjemna, używa niecenzuralnych słów, a toaleta jest płatna.
Estonia: - Nie jestem zadowolony z obsługi na wizytowanej stacji. Obsługa była mało przyjemna i negatywnie nastawiona do klienta.
Litwa: - Nie do końca jestem zadowolona z wizyty. Obsługa była bardzo formalna i mechaniczna.
Łotwa: - Ogólnie nie jestem zadowolona z wizyty. Obsługa była jedynie dostateczna, nieaktywna, stacja raczej brudna, brakowało akcesoriów itp.
Polska: - Nie jestem zadowolony z wizyty. Jedyną pozytywna rzeczą z dzisiejszego badania był fakt, że w miarę szybko udało mi się zapłacić za zatankowaną benzynę. Jednak więcej było minusów, począwszy od czasu jaki trzeba czekać, aby móc w ogóle rozpocząć tankowanie, skończywszy na zbyt małej ilości pracowników obsługi.
Przeczytaj także:
Zatankowałem złe paliwo, co robić?
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
stacje benzynowe, stacje paliw, stacje LPG, stacje paliwowe w Polsce, handel paliwami, rynek stacji paliwowych