LinkedIn narusza prawo o ochronie danych?
2011-08-22 10:50
wpis na LinkedIn © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Portale społecznościowe: bądź ostrożny
Po przeczytaniu wiadomości o działaniach holenderskich władz, ujawniła się pierwsza „ofiara” reklam na portalach społecznościowych. Jeden z użytkowników zamieścił następujący wpis na Tweeterze: Znalezione na LinkedIn: Wyobraź sobie siebie w Nowej Pracy w: -nazwa sponsora- z twoim zdjęciem podpisanym „Najnowszy Pracownik -nazwa sponsora-fot. mat. prasowe
wpis na LinkedIn
W ostatnim czasie na stronie LinkedIn pojawiło się kilka bardzo niepokojących funkcji. Podobnie jak w przypadku Facebooka, właściciele LinkedIn zdecydowali się na wprowadzenie reklam dedykowanych i „społecznościowych”. Mimo, że zdecydowana większość użytkowników spodziewa się reklam na stronach portali społecznościowych, sprawa komplikuje się, kiedy w reklamie pojawia się nasze nazwisko, twarz i dane osobowe.
Co zrobić, żeby bronić się przed wykorzystaniem naszego wizerunku w reklamach? W takich przypadkach należy sprawdzić nowe ustawienia domyślne naszego profilu.
Po zalogowaniu na stronie należy odszukać swoje imię w prawym górnym rogu ekranu. Po najechaniu na nie kursorem rozwinie się menu, w którym wybieramy opcję „Settings”, gdzie można zaznaczyć, że nie chcemy korzystać z nowych funkcji.
fot. mat. prasowe
nowe ustawienia domyślne naszego profilu
Klikając w „Privacy Controls” możemy odznaczyć opcje, które umożliwiały wykorzystywanie danych osobowych bez zgody użytkownika.
fot. mat. prasowe
Privacy Controls
oprac. : Kamila Urbańska / eGospodarka.pl