Wiarygodność firmy weryfikowana w Internecie
2011-08-23 09:34
Skąd Polacy czerpią wiedzę na temat rzetelności firm? © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Polscy konsumenci narzekają na terminowość firm
81 proc. respondentów, w większości mężczyzn, wyrabia sobie opinię na temat firm, korzystając z zasobów internetowych. Równie ważnym źródłem informacji dla konsumentów, szczególnie dla kobiet, są wypowiedzi ich znajomych i rodziny. 73 proc. badanych wybiera produkty i usługi na tej podstawie. Polacy przy ocenie rzetelności firm z dystansem podchodzą do klasycznych przekazów reklamowych. Jedynie dla 23 proc. badanych są one miarodajnym źródłem informacji.fot. mat. prasowe
Skąd Polacy czerpią wiedzę na temat rzetelności firm?
„Konsumenci czerpią informację na temat firm z różnych źródeł. To pokazuje, że przed podjęciem decyzji o wydaniu pieniędzy dążą do wypracowania sobie maksymalnie pełnego obrazu firm. Ponadto jak wynika z badania, klasyczne działania reklamowe nie zawsze są najlepszym sposobem na zbudowanie wiarygodności wśród klientów” – mówi Waldemar Sokołowski, prezes Rzetelnej Firmy.
8 na 10 Polaków decydując o swoich wyborach konsumenckich bierze pod uwagę przede wszystkim stosunek ceny do jakości dostarczanych przez nią towarów i usług. Dla 72 proc. respondentów na pierwszym miejscu stawia wysoką jakość, a ponad połowa badanych ceni sobie terminowość usług wywiązywania się ze zobowiązań. Mniejsze znaczenie konsumenci przywiązują do stabilnej pozycji firmy na rynku oraz przejrzystości jej oferty.
Przy wyborze towarów i usług, mężczyźni częściej niż kobiety kierują się terminowością oraz stabilną pozycją na rynku. Z kolei dla kobiet ważniejsza jest przejrzysta oferta oraz cena.
fot. mat. prasowe
Jakimi kryteriami kierują się Polacy przy wyborze firmy?
„Konsumenci wciąż patrzą na polskie przedsiębiorstwa przez pryzmat podstawowych cech, takich jak cena i jakość produktów czy usług. Te elementy, wraz z terminowością, przejrzystą ofertą i stabilną pozycją rynkową, przyczyniają się do budowania wizerunku firmy godnej zaufania” – tłumaczy Waldemar Sokołowski, prezes Rzetelnej Firmy.
Podsumowanie:
- najważniejszym źródłem informacji o rzetelności firm dla konsumentów jest Internet oraz opinie najbliższych,
- Polacy z dystansem podchodzą do klasycznych działań reklamowych,
- w swoich wyborach, konsumenci biorą pod uwagę głównie stosunek ceny do jakości, jakość produktów i usług oraz ich terminowość.
Informacje o badaniu
Badanie „Rzetelność polskich firm okiem konsumenta” zostało przeprowadzone w sierpniu 2011 roku przez instytut badawczy Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Rzetelnej Firmy, na reprezentatywnej grupie 300 Polaków z co najmniej średnim wykształceniem, mieszkających w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl