Internauci a koniec Facebooka
2011-08-26 10:09
Liczba publikacji © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Kampania wyborcza w social mediach
Facebook to największy serwis społecznościowy na świecie, skupia ok. 700 mln użytkowników. Stał się nie tylko prywatną stroną do zawierania znajomości, ale także potężnym narzędziem dla firm kładących nacisk na marketing w mediach społecznościowych.Anonymous (Anonimowi, Grupa Anonimowych) to najsilniejsza grupa hakerów na świecie, których dokonania robią wrażenie na niejednym znawcy tej branży. Dopuścili się m.in. kradzieży informacji oraz tajnych dokumentów NATO, FBI, hiszpańskiej policji, a także danych 77 mln graczy PlayStation Network (loginy, hasła, adresy zamieszkania, numery kart kredytowych oraz historię ich operacji).
Wspomniana grupa hakerów ponownie zaskoczyła internautów wydanym na początku sierpnia oświadczeniem, w którym informują, iż z dniem 5 listopada 2011 r. serwis społecznościowy facebook „przestanie istnieć”, a wraz z nim konta użytkowników oraz kontakty. Anonymous zarzucają portalowi sprzedawanie prywatnych danych korporacjom oraz rządom i umożliwianie tym samym szpiegowania ludzi z całego świata.
5 listopada to dla Anonymous symboliczna data - tego dnia w 1605 roku złapano Guya Fawkesa, mężczyznę podkopującego się pod budynek parlamentu brytyjskiego z zamiarem wysadzenia go w powietrze. Anonimowi wykorzystują maski z jego podobizną.
Specjaliści NewsPoint postanowili zatem sprawdzić, jak internauci zareagowali na informację o zniszczeniu Facebooka?
fot. mat. prasowe
Liczba publikacji
Informacja podana do mediów przez Anonymous w ciągu pierwszych pięciu dni wywołała spore poruszenie - liczba postów wahała się od 64 do 33 piątego dnia po ukazaniu się informacji, następnie zainteresowanie zaczęło powoli spadać po to, by 17-18 sierpnia ponownie chwilowo wzrosnąć.
fot. mat. prasowe
Liczba publikacji na poszczególnych typach portali
Spośród wszystkich typów portali, jakie uwzględnili specjaliści NewsPoint, najwięcej publikacji (182) ukazało się w społecznościach (facebook.com), następnie 81 wpisów odnotowano na forach internetowych.
fot. mat. prasowe
Nazwy portali
Najpopularniejszym portalem, na którym internauci dyskutowali na temat wiarygodności nadanego komunikatu oraz dzielili się linkami, był sam zainteresowany, czyli - facebook.com (182 publikacje), następnie często wzmiankowano również na youtube.pl (18 publikacji) oraz blip.pl (18 publikacji).
fot. mat. prasowe
Wydźwięk publikacji
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl