Polskie banki a reklama radiowa w I poł. 2011
2011-08-29 11:26
Banki o najwyższych wydatkach reklamowych w I półroczu 2011 © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Branża motoryzacyjna a wydatki na reklamę radiową
fot. mat. prasowe
Banki o najwyższych wydatkach reklamowych w I półroczu 2011
W RADIU NAJWIĘCEJ WYDAJE POLBANK EFG
Jak czytamy w raporcie, największym radiowym reklamodawcą z tego segmentu był Polbank EFG, który wydał w rozgłośniach ponad 10 mln zł, co stanowiło ponad jedną piątą wszystkich wydatków reklamowych tego marketera.
„Można wyodrębnić dwa główne sposoby wykorzystywania przez nas radia: jako medium wspierające kampanie o szerokim zasięgu, wtedy radio przedłuża ich trwanie i utrwala świadomość oraz jako medium w kampaniach, w których potrzebne są szybkie rezultaty, na przykład akcje prosprzedażowe” – mówi Karol Kamas, kierownik zespołu departamentu marketingu Polbanku.
LUKAS Bank przeznacza na działania reklamowe około 25 proc. swoich budżetów reklamowych (według danych cennikowych w pierwszym półroczu było to 32,8 proc.). Jak zaznacza Marcin Sawicki, dyrektor departamentu komunikacji marketingowej w LUKAS Banku, prawdopodobnie jest to najwięcej wśród głównych reklamodawców w branży.
fot. mat. prasowe
Najwięksi bankowi reklamodawcy w I półroczu 2011
„Nasza ponadprzeciętna aktywność radiowa wynika z dwóch przyczyn: stosowania radia jako medium wiodącego przy krótkich kampaniach sprzedażowych oraz wspomagającego przy kampaniach z użyciem innych mediów” – mówi Sawicki.
Wydatki na reklamę radiową Banku Ochrony Środowiska w przypadku dużych, ATL-owych kampanii stanowią około 10 proc. budżetu.
„W przypadku kampanii MSP wydatki na reklamę w radiu wyniosły około 30 procent” – zaznacza jednak Magdalena Werewka, ekspert ds. komunikacji produktowej BOŚ Banku.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl