Atmosfera w pracy zależy od szefa
2011-08-31 10:12
Przeczytaj także: Atmosfera w pracy: jak radzić sobie z trudnym szefem?
Sytuacja finansowa firmy jest ważna dla 27 proc. ankietowanych. Ważne jest więc to, jakie informacje na temat firmy docierają do pracujących w niej osób. Niepokój powodują najczęściej zmiany kadrowe, obcinanie pensji i inne zarządzenia świadczące o tym, że sytuacja w przedsiębiorstwie ulega zmianie.
Własne zachowanie było znaczące dla 22 proc. ankietowanych. Wynik świadczy o tym, iż winy w złej atmosferze doszukujemy się częściej u szefa i innych pracowników niż u siebie.
Najmniejszy wpływ na atmosferę mają organizowane przez firmy spotkania i imprezy integracyjne. Często zdarza się, że planuje się je w czasie wolnym od pracy. Przez to pracownicy mogą poświęcić mniej czasu na odpoczynek w domu i spotkania z osobami spoza firmy.
Ankietowani mogli zaznaczyć więcej niż jedną odpowiedź, dlatego wyniki nie sumują się do 100.
fot. mat. prasowe
Najważniejsze czynniki budujące atmosferę
Gotowi na odejście
Warto zwrócić uwagę na odpowiedzi związane ze zwolnieniem z pracy z powodu złej atmosfery. 70 proc. respondentów stwierdziła, iż może to być przyczyną odejścia, nawet jeśli nie mamy innej propozycji zatrudnienia. Takiego rozwiania nie akceptowało 28 proc. respondentów, którzy uważają, że można zwolnić się ze względu na atmosferę, ale pod warunkiem przejścia do innej firmy. Tylko 2 proc. osób stwierdziło, że nie może to być przyczyną dobrowolnej rezygnacji z pracy.
fot. mat. prasowe
Czy atmosfera w firmie może być powodem dobrowolnej rezygnacji z pracy?
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl