Polacy a przejęcia i fuzje w energetyce
2011-09-09 09:55
Przeczytaj także: Fuzje i przejęcia w energetyce 2011
Większość ankietowanych postrzega zmianę organizacyjną jako pozytywną. Ich zdaniem, fuzja jest swoistym silnikiem napędowym dla rozwoju firmy. Aż 32% badanych uważa, że fuzje i przejęcia wpływają pozytywnie na poziom inwestycji w firmie; 13% twierdzi, że taki wpływ nie zachodzi, zaś jedynie 9% ocenia go negatywnie. Co istotne, niemal połowa badanych osób (47%) nie potrafi określić, czy fuzja wywiera jakikolwiek wpływ na ten aspekt funkcjonowania przedsiębiorstwa.
Przejęcie szansą na lepszą jakość obsługi klienta
Inaczej jest w przypadku jakości obsługi klienta: tutaj badani nie przejawiają takich obaw, jak w odniesieniu do cen usług i produktów. 28% spośród nich uważa, że fuzja będzie mieć pozytywny wpływ na ten aspekt funkcjonowania przedsiębiorstwa (24%: raczej pozytywny wpływ; 4%: zdecydowanie pozytywny wpływ). 19% nie przewiduje, by fuzja miała jakikolwiek wpływ na jakość client service, natomiast jedynie 13% obawia się pogorszenia w tym zakresie.
- Budowa pozytywnej reputacji w otoczeniu zewnętrznym, tak społecznym jak biznesowym firmy to wyzwanie, zwłaszcza w tak wrażliwym sektorze jakim jest energetyka. Dążenie do bycia rzetelnym pracodawcą w oczach pracowników to nie tylko element budowania strategii marki, ale również znaczący czynnik w grze o zewnętrzny wizerunek firmy – dodaje Edyta Kwapich – Lenik, On Board PR Ecco Network.
Jak pokazują badania w przypadku komunikowania fuzji i przejęć jesteśmy w pełni wiarygodni wówczas, gdy wskazujemy korzyści w postaci poprawy jakości obsługi klienta. Z argumentem tym zgadza się z blisko 1/3 badanych Polaków. Podobnie jak w poprzednich aspektach badania znów duży jest odsetek osób nie mających swojego zdania (aż 39%). W dobie intensywnych działań prywatyzacyjnych w sektorze energetycznym to zły znak pokazujący, że rzadko kiedy, prowadzony jest prawdziwie otwarty, prognozujący to co ma się zadziać w bliskiej przyszłości, dialog z otoczeniem.
fot. mat. prasowe
Jaki wpływ mają fuzje i przejęcia w sektorze energetycznym na jakość obsługi klienta?
Jaki wpływ mają fuzje i przejęcia w sektorze energetycznym na jakość obsługi klienta?
Informacje o raporcie
Raport „Komunikacja przede wszystkim, czyli fuzje i przejęcia w energetyce”, jest następnym z serii opracowań On Board PR Ecco Network przygotowanych we współpracy z PBS DGA. Ideą projektu jest analiza otoczenia komunikacyjnego i pomoc organizacjom oraz przedsiębiorcom różnych branż w planowaniu działań komunikacyjnych.
Do pobrania:
![Fuzje i przejęcia w Polsce w I kw. 2025 [© Freepik] Fuzje i przejęcia w Polsce w I kw. 2025](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/fuzje-i-przejecia/Fuzje-i-przejecia-w-Polsce-w-I-kw-2025-266004-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl