Partie polityczne a e-mail marketing
2011-09-09 13:20
Przeczytaj także: 15 trendów w marketingu w 2022 roku
- Wszystkie partie w swoich programach "stawiają" na Internet i modernizację kraju dzięki wykorzystaniu współczesnych technologii informatycznych. Deklaracje te są jednak mało wiarygodne w świetle przeprowadzonego badania, skoro podstawowe narzędzia komunikacyjne, takie jak email, są przez partie w tak niewielkim stopniu wykorzystywane. Latami ciągnące się procesy informatyzacji polskiej administracji pokazują, że politycy nie rozumieją możliwości usprawnienia rządzenia i komunikacji, jakie daje dziś technologia. Niniejsze badania tylko to potwierdzają - mówi Andrzej Sadowski - założyciel i wiceprezydent Centrum im. Adama Smitha - Pierwszego Niezależnego Instytutu w Polsce.
Wnioski
Wyniki badania jednoznacznie wskazują, że osoby odpowiedzialne za komunikację marketingową partii nie przywiązują uwagi do działań email marketingowych oraz w ogóle nie wykorzystują potencjału tego narzędzia. A nawet jeśli partie umożliwiają zapisanie się do ich list mailingowych lub wysyłają regularnie newslettery, to od razu rzuca się w oczy brak podstawowej wiedzy z zakresu email marketingu. Eksperci z GetResponse widząc niskie zaangażowanie samych partii w email marketing sprawdzili również strony internetowe ich liderów, jednak efekty były bardzo podobne.
O ile lekceważenie email marketingu przez partie polityczne będzie dziwiło jedynie specjalistów z branży, to całkowite niezrozumiałe wydaje się być ignorowanie pytań przesłanych przez anonimowego internautę zainteresowanego poglądami i działaniami partii. Tym bardziej, że każda partia udostępnia na swojej stronie
internetowej adres email lub formularz kontaktowy zachęcając tym samym do kontaktu z nią. Realia wskazują jednak, że jest to tylko fasada otwartości stworzona na pokaz, która w ogóle nie sprawdza się w praktyce.
Partie polityczne – szczególnie przed wyborami – jednogłośnie ogłaszają że będą coraz większą wagę przykładać do komunikacji w Internecie. Faktycznie, trzeba przyznać, że w social media zrobiły poważny krok do przodu. Jednak pozostałe formy komunikacji w Internecie, np. email marketing oraz responsywność na emaile pozostawiają wiele do życzenia.
Do pobrania:
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl