Najbogatsi Polacy w mediach VII 2011
2011-09-11 00:16
Przeczytaj także: Najbogatsi Polacy w mediach VII 2012
fot. mat. prasowe
Suma publikacji i emisji medialnych na temat najbogatszych Polaków, w podziale na media biznesowe i
W lipcu, na temat najbogatszych Polaków, pisano i mówiono głownie w mediach mainstreamowych. O ich przewadze zdecydowały przede wszystkim portale internetowe, w których proporcje stron ogólno-informacyjnych względem ekonomicznych przedstawiały się w stosunku niemal 4:1. W prasie różnice były minimalne, a w telewizji dominowały stacje biznesowe.
Największa liczba publikacji przełożyła się na najwyższy ekwiwalent reklamowy (AVE). Lipcowe materiały medialne na temat Zygmunta Solorza-Żaka zostały wycenione na 1 978 576 zł, czyli ponad dwa razy więcej niż liczyło AVE dla pozostałej siódemki, która znalazła się w opracowaniu. Przeciętna dzienna wartość materiałów na temat Solorza-Żaka wyniosła w lipcu ponad 63 tys. zł.
fot. mat. prasowe
Szczegółowy podział wszystkich materiałów medialnych na temat najbogatszych Polaków w podziale na dn
W analizowanym przekazie, najwyższym wskaźnikiem dotarcia do czytelników charakteryzują się materiały prasowe na temat Jana Kulczyka. Oznacza to, że artykuły związane z jego osobą ukazywały się w prasie, która ma wysoki nakład i dobrze się sprzedaje. Każdą z publikacji o Janie Kulczyku mogło przeczytać ponad 120 tys. osób. Drugi w zestawieniu był Zygmunt Solorz-Żak, który zanotował wynik o ok. 12 tys. osób gorszy.
Na drugim biegunie wykresu znalazła się rodzina Karkosików. Przeciętny kontakt czytelników z informacjami na ich temat został oszacowany na poziomie nieznacznie przekraczającym 20 tys. czytelników, czyli ok. 6 razy gorszym od wyniku uzyskanego przez Jana Kulczyka.
fot. mat. prasowe
Udział procentowy materiałów na temat najbogatszych Polaków w całości przekazu medialnego
O pozostałych osobach, które znalazły się w zestawieniu, mówiono w telewizji zdecydowanie rzadziej. Leszek Czarnecki, dzięki programowi wyemitowanemu na antenie TVN CNBC, w którym rozmawiano o jego książce, znalazł się na drugim miejscu. Czas trwania materiałów (nieco ponad 6,5 minuty) w stosunku do ilości emisji (2) na tle konkurencji wygląda bardzo dobrze. O pozostałych analizowanych osobach mówiono bardzo rzadko i krótko albo wcale.
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl