eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacjeGoogle Plus goni Facebooka

Google Plus goni Facebooka

2011-09-12 11:14

Przeczytaj także: Mass mingling daje wiele możliwości


Ograniczenia dotyczą nie tylko konkursów. Paweł Haltof, szef działu badań i strategii agencji Artegence, retorycznie zapytuje, czy jeśli tak dalej pójdzie, to niedługo nie będzie można reklamować facebookowych promocji FB Deals na swojej ścianie. Wskazuje, że zasady dotyczące informowania o promocjach skupiają się na preferowaniu płatnych reklam. Reguły tworzenia reklam również są ściśle ustalone. Facebook zabija innowacyjne akcje i pomysły, wszystko musi być prowadzone wg ściśle ustalonego szablonu – twierdzi Haltof. Nawet początkujący marketerzy wiedzą, że standardowe i przygotowane od szablonu akcje promocyjne mają niewielką skuteczność.

Nieco mniej ograniczeń Facebook wprowadził dla indywidualnych użytkowników. Jednakże brak pewnych mechanizmów chroniących tożsamość i prywatność skłonił już niektórych użytkowników do zamknięcia konta, a raczej jego porzucenia. Brak możliwości usunięcia profilu (pomimo enigmatycznych zapewnień Facebooka, że jest to możliwe) skutecznie zniechęca nowych użytkowników, jednocześnie irytując już tych starych. Każdy chce przecież mieć kontrolę nad swoimi działaniami i pragnie sam decydować, kiedy skończyć „zabawę”. Zamykanie konta na FB stało się nawet już swego rodzaju modą. Nie wiadomo tylko, ile osób, które się na to zdecydowały, zechce otworzyć konto na nowym portalu. Jasne reguły otwierania i zamykania konta oraz ochrona danych osobowych na Google Plus mogą być jego zaletą.

Google Plus – droga do sukcesu

Strategia Google Plus wydaje się być optymalna. Opóźnienie wprowadzenia rozwiązań biznesowych, pomimo krytyki internautów, była celowym posunięciem. W pierwszym etapie działania Google Plus postawił na zdobycie uznania indywidualnych użytkowników. To przecież oni będą targetem działania marketingowców. Dlatego Google Plus postawił na rozwiązania, które są niedostępne u konkurencji, a jeśli już istnieją, to nie w tak rozbudowanej i zaawansowanej formule. Google Plus daje możliwość nawiązania bliższego i faktycznego kontaktu z naszymi znajomymi za pośrednictwem Google Hangouts. To narzędzie umożliwia prowadzenie wideokonferencji w gronie aż 10 osób w czasie rzeczywistym.

Google Plus można także zainstalować w formie aplikacji na urządzeniach mobilnych zaopatrzonych w system Android. Kwestią czasu jest możliwość instalowania go na innych systemach. Aplikacja na Smartphone ma ciekawe rozwiązanie (typu Huddle) dające możliwość zorganizowania na telefonie komórkowym czatów z wybranymi przez nas znajomymi.
Większość ekspertów zwraca także uwagę na nieco bardziej przejrzysty i intuicyjny interfejs Google Plus (m.in. łatwe edytowanie postów własnym profilu). Również design wydaje się bardziej czytelny i spójny niż design Facebooka. Choć to już kwestia czysto subiektywna.

Prawdą jest, że na razie brakuje możliwości wysyłania prywatnych wiadomości, ale w zamian Google Plus oferuje inne rozwiązania, których brak u konkurencji. Na przykład funkcja „kręgi” pozwala w sposób intuicyjny i precyzyjny klasyfikować znajomych w grupy już na etapie zaproszenia. Dzięki tej funkcji użytkownicy mogą także decydować, jakie treści będą udostępniane znajomym. Inne informacje można udostępnić powszechnej opinii, inne przyjaciołom, a jeszcze inne współpracownikom czy kolegom z pracy. Choć funkcja kręgów wydaje się bardzo prosta, to – jak wskazują eksperci w dłuższej perspektywie – przy większej grupie znajomych trudno się w nich zorientować.

Google Plus daje też możliwość szybkiego i łatwego usunięcia konta wraz z wszystkimi powiązanymi z nim informacjami. To istotna przewaga nad Facebookiem, który nie ułatwia użytkownikowi odejścia. Usługa Stream to możliwość aktualizacji w czasie rzeczywistym aktywności użytkownika i jego znajomych.

Google Plus – w przyszłości większe możliwości niż Facebook

W chwili obecnej możliwości Google Plus są dosyć skromne. Jednakże po dopracowaniu rozwiązań biznesowych i narzędzi analitycznych oraz zintegrowaniu ich z innymi produktami (Google AdWords, Picasa, Gmail, Google Maps), Google Plus będzie mogło zaoferować firmom większe możliwości, niż dotychczasowy konkurent. Wtedy też będzie można powiedzieć, że Google Plus to portal społecznościowy nowej generacji. Inżynierowie Google Plus zapewne dokładnie przeanalizowali opinie firm i internautów dotyczące Facebooka i nie będą chcieli powielać jego błędów.

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: