Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych IX 2011
2011-09-12 12:16
Przeczytaj także: Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych V 2011
Zauważyć można również pewną polaryzację detalicznego rynku. Używając języka sportowego, można to opisać jako stopniowe rozrywanie się dużego peletonu, gdzie pojawiają się już wyraźni liderzy, jest grupa pościgowa, a niektórzy nie wytrzymują dosyć silnego tempa. Warto jednak zaznaczyć, że ta rynkowa rywalizacja stanowi formułę „open”, gdzie konkurują ze sobą wielcy z małymi, krajowi a nawet lokalni z międzynarodowymi, a sklepy osiedlowe z dyskontami czy hipermarketami. Jest to tyle uzasadnione, że tak właśnie wygląda ten rynek z punktu widzenia polskiego klienta: obok małego sklepu osiedlowego wyrasta nagle Biedronka, a klienci wkładając do koszyka pietruszkę nie zastanawiają się ile sklepów liczy dana sieć czy też kto jest jej właścicielem. Wszyscy konkurują ze wszystkimi, duzi zjadają małych, a sprytniejsi mali łączą swoje siły i gryzą wielkich po kostkach oferując świeże produkty i dostosowując asortyment produktów do swoich wiernych klientów.fot. mat. prasowe
Ranking sieci detalicznych polskich firm
Ranking sieci detalicznych polskich firm
Do Top ten wkroczyła sieć Piotr i Paweł (70,49), która zastąpiła na tej pozycji Żabkę (70,44). Sieci te wyraźnie różnią się między sobą, jednakże łączy je konsekwentnie realizowana strategia rozwoju. Piotr i Paweł umiejętnie łączy formułę delikatesową z dostępnością asortymentową i cenową dla szerszej grupy klientów, a Żabka ma szanse wiele zyskać poprzez wprowadzenie produktów marki własnej i obniżeniu cen.
fot. mat. prasowe
W obecnej edycji po raz pierwszy zamieszczono ranking sieci zarządzanych przez firmy z dominującym polskim kapitałem. W tej kategorii liderem jest sieć Piotr i Paweł, która wyprzedza Polomarket (70,03) i supermarkety Stokrotka (65,73). W dziesiątce najwyżej ocenionych polskich sieci zwraca uwagę obecność Arhelanu (61, 09) i Topazu (60,15), które w swoich regionach skutecznie konkurują z międzynarodowymi handlowymi gigantami.
fot. mat. prasowe
fot. mat. prasowe
![Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych II 2018 [© Voyagerix - Fotolia.com] Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych II 2018](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/sieci-detaliczne-w-Polsce/Marketingowy-Ranking-Sieci-Detalicznych-II-2018-202617-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl