Rezerwacje wakacji przez Internet VIII 2011
2011-09-20 00:15
Przeczytaj także: Rezerwacje wakacji przez Internet V 2011
Tendencję wzrostową zanotowały także wyjazdy w przedziale 4-5 tys. zł za rezerwację. W sierpniu 2010 roku wybierało je 20 proc. klientów, zaś w minionym miesiącu już 23 proc. kupujących.
4 proc. spadek zanotowały tymczasem wyjazdy w przedziału 3-4 tys. zł. W sierpniu 2011 roku wybrało je bowiem 21 proc. kupujących, a rok wcześniej 25 proc. klientów. O 4 pkt. proc., rok do roku, na zainteresowaniu zakupowym straciły wyjazdy z grupy 2-3 tys. zł (sierpień 2010 – 14 proc.; sierpień 2011 – 10 proc.), a o 1 pkt. proc. wyjazdy z grupy najtańszych, do 2 tys. zł za rezerwację (sierpień 2010 – 8 proc.; sierpień 2011 – 7 proc.).
fot. mat. prasowe
Długość pobytu
Na ile?
W tej kategorii nie ma żadnych niespodzianek. Latem wciąż najchętniej wypoczywamy na krótkich, 7-dniowych turnusach po to, aby zimą wyskoczyć na tydzień na narty lub w kierunkach egzotycznych albo też wzbogacić o kilka dni jeden z kilku długich weekendów w danym roku kalendarzowym.
W sierpniu tego roku na tygodniowe wakacje wybrało się 67 proc. internetowych klientów naszych portali. To o jeden pkt. proc. więcej niż przed miesiącem, ale o 2 pkt. proc. mniej niż w tym samym miesiącu 2010 roku. Wyjazdy na dwa tygodnie wybrało w minionym miesiącu 21 proc. klientów i jest to wynik o 3 pkt. proc. niższy niż w lipcu tego roku i o 2 pkt. mniejszy niż przed rokiem.
Zyskały wyjazdy w innych, mniej standardowych formatach czasowych. Coraz bardziej popularne 10, 5 czy 3-dniówki wybrało w minionym miesiącu 12 proc. klientów. To wzrost tej grupy o 4 pkt. proc. w porównawczym obrazie rocznym.
fot. mat. prasowe
Długość pobytu
Kierunki POP Turystyki
Po lipcowej przerwie Egipt powrócił na pozycję kierunkowego lidera POP turystyki. Kurorty i plaże Morza Czerwonego przyciągnęły w sierpniu co 4-go rezerwującego wakacje klienta. Sierpniowy, 25 proc., próg Egiptu był jednak o 1 pkt. niższy niż w tym samym miesiącu przed rokiem.
Na drugim miejscu kierunkowego TOP 5 znalazła się w sierpniu Grecja. Jej biało- błękitne, przede wszystkim wyspiarskie kurorty, wybrało aż 24 proc. kupujących klientów. To najwyższy, bo aż 8 proc., awans w porównawczym obrazie analitycznym, rok do roku. Trzecie miejsce podobnie jak przed miesiącem, a także w czerwcu tego roku, trafia do Turcji. Prawdziwa kraina radości dla rodzin z dziećmi zdobyła w minionym miesiącu sympatię, aż 19 proc. kupujących. To identyczny wynik jak w lipcu tego roku oraz o 1 pkt. proc. lepszy niż przed rokiem.
oprac. : eGospodarka.pl