Rezerwacje wakacji przez Internet VIII 2011
2011-09-20 00:15
Przeczytaj także: Rezerwacje wakacji przez Internet V 2011
Rezydenci
Czas wakacji szkolnych to z całą pewnością wysoko podniesiona poprzeczka jakościowa dla rezydentów wakacyjnych. Rodzinni klienci oczekują dużo większej wrażliwości na ich potrzeby, wyjątkowego zaangażowania w pracę i wsparcia w niemal każdej potrzebie. Wydaje się, że w dobie trudnych dla branży czasów każde z biur podróży odrobiło tę właśnie lekcję z wyjątkową starannością i opieka pracowników terenowych jest na wysokim poziomie. Przyjrzyjmy się punktacji powracających z wakacji klientów naszych portali.
Najwyższe laury i maksymalne 5-pkt. oceny przypadły pracownikom terenowym biur: Ecco Travel i Lekier. Brawo! Miejsce drugie, z niewielką stratą i sumą 4,9 pkt. na 5 możliwych do uzyskania trafia do rezydentów Konsorcjum Biur Podróży. Trzecie miejsce sierpniowego podium w tej kategorii trafia do biura Alfa Star, którego pracownicy uzyskali 4,1 pkt. w naszej analizie.
fot. mat. prasowe
Pozycja czwarta i 3,8 pkt. trafia do biur: Exim Tours i Rainbow Tours, a zestawienie TOP 5 minionego miesiąca zamykają rezydenci Ecco Holiday, którym klienci przyznali 3,5 pkt. na 5 możliwych do uzyskania.
To co szczególnie cieszy, to ewidentnie widoczne podniesienie wszystkich not w tej kategorii w porównaniu z ubiegłym rokiem. Gratulacje dla wszystkich wyróżnionych, bo klienci dostrzegają tę pracę.
Katalog, a realia
Zanim wyjedziemy na upragnione wakacje nierzadko przedzieramy się przez gąszcz opisów ofertowych na stronach internetowych lub w wydrukowanych przed sezonem katalogach. Nie zawsze jednak prezentowane przez touroperatorów opisy oddają całościowy stan rzeczywisty na miejscu wypoczynku. Nie zawsze też dany touroperator ma świadomość, że tuż po jego wyjeździe z rozmów kontraktowych, właściciel obiektu rozpoczął - swoim zdaniem mały remoncik kosmetyczny, który w oczach gości danego biura podróży jest prawdziwym placem budowy. Ratunkiem i alternatywą dla takich zdarzeń są oczywiście fora internetowe i strony z programami opiniującymi. Zawsze aktualne i bieżące opisy słowne, przyznane punkty, zdjęcia, często nawet filmiki doskonale weryfikują wszelkie zabiegi marketingowe biur podróży i właścicieli hoteli.
Zdaniem powracających z wakacji klientów najlepsze opisy katalogowe do sytuacji rzeczywistej na miejscu wypoczynku miały w sierpniu biura: Lekier, Konsorcjum Biur Podróży i Ecco Travel. Wszyscy trzej organizatorzy wywiązali się z pracy marketingowej na maksymalną 5-kę.
Drugie miejsce, z wynikiem 4,3 pkt. na 5 możliwych do uzyskania, trafiło do pracowników biura Bee Free Holidays. Miejsca na podium zamykają Alfa Star i Wezyr Holidays. Oba biura uzyskały w tej kategorii 4,2 pkt.
Czwarta pozycja sierpnia należy do 7islands i TUI z równymi 4,0 pkt. ocenami, zaś stawkę TOP 5 tego rozdziału zamyka Rainbow Tours z oceną 3,9 pkt. na 5 możliwych do uzyskania.
![Rezerwacje wakacji przez Internet II 2014 [© Patryk Kosmider - Fotolia.com] Rezerwacje wakacji przez Internet II 2014](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/turystyka/Rezerwacje-wakacji-przez-Internet-II-2014-134015-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl