Rola Internetu w życiu codziennym
2011-09-23 08:46
Przeczytaj także: Pokolenie Y a zwyczaje internetowe
Dostęp do informacji za pośrednictwem urządzeń mobilnych oraz koniec telewizji i gazet?
- Waga urządzeń mobilnych:Dwie trzecie studentów (66%) oraz ponad połowa pracowników (58%) stwierdza, że urządzenia mobilne (laptop, smartfon, tablet) są „najważniejszą technologią w ich życiu”.
- Rosnąca popularność smartfonów i mobilności: Smartfony mają szansę przejąć od komputerów biurkowych pozycję najpopularniejszego narzędzia w perspektywie globalnej. 19% studentów uważa smartfony za swoje „najważniejsze” urządzenia wykorzystywane na co dzień. Dla porównania wartość dla komputerów biurkowych w tej kategorii wynosi 20%. To wynik sygnalizujący coraz większą dominację smartfonów i oczekiwany wzrost popularności wśród następnego pokolenia absolwentów szkół wyższych wkraczających na rynek pracy. To również czynnik zachęcający do debaty nad standardowym modelem pracy w biurze, w odróżnieniu od możliwości połączenia się z Internetem i pracowania w dowolnym miejscu, na przykład w domu lub miejscach publicznych. W raporcie z 2010 roku trzech pracowników na pięciu (60%) na całym świecie stwierdziło, że nie trzeba siedzieć w biurze, aby pracować wydajnie.
-
Zmierzch telewizji: Wyniki obu raportów dowodzą, że popularność telewizji wśród studentów
i młodych pracowników spada na korzyść urządzeń mobilnych, takich jak laptopy i smartfony. Na całym świecie mniej niż 1 student (6%) i 1 pracownik (8%) na 10 stwierdził, że telewizor jest najważniejszym urządzeniem technologicznym w jego codziennym życiu. Programy telewizyjne i filmy są coraz częściej dostępne na urządzeniach mobilnych, w związku z czym oczekiwany jest dalszy spadek popularności telewizji. - Kres gazet drukowanych? Tylko jeden student i pracownik (4%) na 25 respondentów badanych na całym świecie stwierdził, że gazeta jest najważniejszym źródłem informacji.
- Ochrona drzew: 2 studentów na 5 (21%) nie kupiło drukowanej książki (poza podręcznikami niezbędnymi podczas zajęć dydaktycznych) w księgarni od ponad dwóch lat lub nie kupiło jej nigdy.
oprac. : Kamila Urbańska / eGospodarka.pl