Reklama w motoryzacji XII 2005
2005-01-18 11:53
W grudniu wydatki producentów i importerów aut osobowych na reklamę w mediach wyniosły 41 mln 856 tys. zł - wynika z danych przedstawionych przez firmę Expert-Monitor, badającą rynek mediów. Dla porównania, wydatki na reklamę rok wcześniej osiągnęły poziom 23 mln 60 tys. zł.
Przeczytaj także: Reklama w motoryzacji XI 2004
Zdecydowana większość kwot przeznaczonych na reklamę w motoryzacji przypadła stacjom telewizyjnym (17 mln 427 tys. zł), a dalej uplasowały się gazety (10 mln 637 tys. zł), magazyny (7 mln 726 tys. zł) i radio (6 mln 66 tys. zł). Wydatki na reklamę samochodów w grudniu stanowiły 4 procent wszystkich nakładów na reklamę w mediach. Dla porównania, w grudniu roku 2003 udział wydatków na reklamę aut osobowych w stosunku do całości nakładów na reklamę wyniósł 2,7 procent.W ciągu całego ubiegłego roku budżet przeznaczony na reklamę samochodów (595 mln 616 tys. zł) stanowił 5,4 procent wszystkich kosztów reklamowanych w mediach grup produktów, natomiast rok wcześniej było to 5,2 procent.
W porównaniu z grudniem 2003 r. wydatki na reklamę samochodów wzrosły aż o 81,5 procent, natomiast liczba emisji była większa o 72 procent. W rozbiciu na poszczególne media, największy wzrost wydatków na reklamę motoryzacyjną zanotowała telewizja (102 procent) i radio (96 procent).
Od początku roku wydatki na reklamę aut osobowych są większe niż przed rokiem o 14,5 procent, a liczba emisji zwiększyła się o 38,5 procent.
Dane pochodzą z mediów objętych monitoringiem Expert-Monitor, a wszystkie podane wydatki liczone są wg cenników mediów bez upustów.
Przeczytaj także:
Branża motoryzacyjna a wydatki na reklamę I-IX 2013
oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl