Polacy otwarci na głosowanie przez Internet
2011-09-23 12:35
Zamiar głosowania w wyborach parlamentarnych przez Internet w 2011 i 2007 r. © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Kandydaci w wyborach nieprzygotowani do rekrutacji
Gdyby istniała techniczna możliwość, jedna trzecia Polaków oddałaby swój głos z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, dowodzi tegoroczne, drugie już, badanie D-Link Technology Trend: Wybory w Internecie.W badaniu przeprowadzonym w 2007 r., w którym zadano te same pytania, liczba osób deklarujących wolę zagłosowania przez Internet wyniosła 32 proc.
Odsetek osób chcących zagłosować przez Internet był najwyższy wśród osób w przedziale wiekowym 15-24 lata, a więc najbardziej zorientowanych w świecie nowoczesnych technologii, i w tej grupie wyniósł 53 procent. Identycznym poparciem cieszył się w grupie osób deklarujących korzystanie z Internetu. Stosunkowo wysoki procent deklarujących chęć głosowania przez Internet odnotowano także w wyższej grupie wiekowej (25-39 lat) – 48 proc. Poparcie dla głosowania przez Internet znacząco spadło dopiero wśród ankietowanych w wieku 40-59 lat (26 proc. odpowiedzi pozytywnych), a najniższe było w grupie wiekowej powyżej 60 lat. – 8 proc. Idea głosowania przez Internet cieszyła się poparciem większym o 11 punktów procentowych wśród osób, które zadeklarowały wzięcie udziału w wyborach parlamentarnych w stosunku do wyników uzyskanych w całej grupie ankietowanych.
fot. mat. prasowe
Zamiar głosowania w wyborach parlamentarnych przez Internet w 2011 i 2007 r.
Co ciekawe, większość badanych uprawnionych do głosownia i korzystających z Internetu nie interesuje się treściami prezentowanymi na stronach lub blogach polityków. W tej grupie, w czasie ostatniego roku zaledwie 8 proc. odwiedziło stronę internetową jakiegoś ugrupowania politycznego. W niedużej grupie, która interesuje się treściami zamieszczanymi na stronach ugrupowań politycznych największą popularnością cieszyły się serwisy PO (57 proc.), PIS (21 proc.), PSL (13 proc.), SLD (12 proc. ) i Ruchu Poparcia Palikota (10 proc.).
fot. mat. prasowe
Czy w ciągu ostatniego roku zdarzyło się Panu(i) odwiedzić stronę internetową jakiegoś ugrupowania p
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl