Polscy politycy w reklamie?
2011-09-27 11:00
Przeczytaj także: Polskie banki a reklama radiowa w I poł. 2011
Wysoko oceniono również predyspozycje do udziału w reklamie Ryszarda Kalisza (średnia wskazań: 8,0%), który co prawda osiągnął wynik powyżej średniej jedynie w 3 z 8 kategorii, za to z jakże spektakularnym wynikiem! Co siódmy Polak z chęcią skusiłby się na zakup piwa lub słodyczy, w reklamie których pojawiłby się poseł Kalisz. Dobry humor, którym zwykle tryska na wizji Pan Ryszard powoduje, że pozytywnie zostałby odebrany w reklamie, wprowadzających nas właśnie w dobry nastrój, produktów.
Z drugiej strony internauci nie widzą w reklamie Zbigniewa Ziobro i Antoniego Macierewicza. Zdecydowanie częściej niż w przypadku pozostałych polityków ankietowani stwierdzali, że wspomniane osoby nie przekonałyby ich do zakupu żadnych z podanych produktów i usług (71,6% w przypadku Antoniego Macierewicza i 67,2% w przypadku Zbigniewa Ziobro przy średniej dla całej grupy wynoszącej 60,5%). Wydaje się, że w przeciwieństwie do optymistycznie nastawionego posła Kalisza, obaj panowie występują w mediach w kontekście bardzo poważnych spraw, niekoniecznie wprowadzających publiczność w dobry humor. Reklama produktu wymaga postaci, która będzie wzbudzać pozytywne emocje u publiczności.
Natomiast w przypadku sieci sklepów dyskontowych uzyskany wynik w dużej mierze jest rezultatem wypowiedzi Jarosława Kaczyńskiego (15,4%) na temat rosnących cen żywności. Dając słynny komentarz sam siebie postawił w roli ambasadora jednego ze sklepów dyskontowych. Wygląda na to, że w zasadzie jedno ale jakże obszernie komentowane wystąpienie Pana Kaczyńskiego na tyle silnie zapadło w pamięci Internautów, że w pozostałych kategoriach produktowych nie miałby szans w reklamie.
![5 trendów marketingowych na 2025 rok [© Freepik] 5 trendów marketingowych na 2025 rok](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/trendy-marketingowe/5-trendow-marketingowych-na-2025-rok-263397-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl