Najczęściej cytowane media VIII 2011
2011-09-28 12:28
Przeczytaj także: Monitoring mediów: cytowania I 2019
Telewizja
Spośród stacji telewizyjnych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie TVN24. Na drugiej pozycji znalazły się cytowania TVN, na trzeciej TVPInfo. W sierpniu za TVN24 najczęściej podawano informacje dotyczące polityki polskiej i wyborów parlamentarnych, a na TVN powoływano się mówiąc o życiu celebrytów. Powołania na TVPInfo dotyczyły głównie sprawy śmierci Andrzeja Leppera.
fot. mat. prasowe
Ranking najczęściej cytowanych stacji telewizyjnych
Radio
Spośród rozgłośni radiowych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie stacji RMF FM. Na rozgłośnię powoływano się głównie w odniesieniu do śmierci Andrzeja Leppera. Tuż za RMF uplasowało się radio TOK FM z informacjami dotyczącymi polityki polskiej. Na trzecim miejscu – Radio ZET i polityka polska.
Portale internetowe
W sierpniu niespodzianka w zestawieniu najczęściej cytowanych portali internetowych. W pierwszej trójce znalazła się, nieobecna do tej pory w zestawieniach, niezalezna.pl. Portal poinformował, że Tomasz Sakiewicz nagrał rozmowę z Andrzejem Lepperem, w której szef Samoobrony miał ujawnić źródło przecieku w tzw. „aferze gruntowej”. Na czele zestawienia portali tvn24.pl a tuż za nim onet.pl.
Media ekonomiczne
Najczęściej przywoływanym medium ekonomicznym był Puls Biznesu, portalem biznesowym money.pl, telewizją - TVN CNBC. W sierpniu w zestawieniu zabrakło przedstawiciela rozgłośni radiowych.
fot. mat. prasowe
Najczęściej cytowane media biznesowe
Media regionalne
W sierpniu w rankingu regionalnym pojawiła się nowa rozgłośnia radiowa – Radio Kraków. Media cytowały za Radio Kraków wypowiedzi przedstawicieli miasta na temat możliwości organizowania na stadionie Wisły rozgrywek Ligi Mistrzów. W całym raporcie dotyczącym mediów regionalnych najczęściej powoływano się na informacje z Życia Warszawy.
Informacje o badaniu
Badanie przeprowadzono na podstawie 4 280 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1 – 31 sierpnia 2011 r. Analiza obejmuje całą prasę (ponad 900 tytułów gazet i czasopism) oraz stacje telewizyjne (TVP 1, TVP 2, TVP Info, TVN, TVN24, TVN Turbo, Polsat, TV4, TV Biznes, TVN CNBC Biznes) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, Radio PiN, RMF FM, Radio ZET, TOK FM, Radio Euro, Radio Maryja, RDC).
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl