Parlamentarzyści a wizerunek Polski
2011-10-04 09:52
Czy Polska skutecznie buduje swój pozytywny wizerunek na arenie międzynarodowej? © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Polski branding narodowy w powijakach
Według parlamentarzystów największe szanse na sukces za granicą mają branże: turystyczna (65%), przemysł wydobywczy i przetwórczy (50%) oraz IT (25%). Dobrze rokują też przemysł zbrojeniowy (20%), sektor nieruchomości (20%) i farmaceutyczny (20%). Rolnictwo (5%) zajęło miejsce na końcu listy wymienionych przez posłów sektorów. - Uwagę zwraca pozycja rolnictwa, które jest jednym z ważnych punktów trwającej kampanii wyborczej, a znalazło się na końcu wskazań posłów i senatorów. Co więcej, w Programie Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej zapisano, że w czasie polskiego przewodnictwa będzie miała miejsce dyskusja nad przyszłością Wspólnej Polityki Rolnej – komentuje Weronika Nowak, CEO Procontent.fot. mat. prasowe
Jakie sektory polskiej gospodarki potrafią skutecznie zaistnieć na arenie międzynarodowej?
Prawie połowa posłów i senatorów wskazała na brak jasno zdefiniowanych priorytetów gospodarczych dla Polski. - Pomimo istnienia rządowych dokumentów takich jak raport Polska 2030 oraz Długookresowa Strategia Rozwoju Kraju, parlamentarzyści prezentują rozbieżne stanowiska co do priorytetów gospodarczych. Taki wynik może wskazywać na konieczność przeprowadzenia debaty w tej kwestii - twierdzi Katarzyna Słupek, Communication Consultant w firmie Procontent.
Jednocześnie parlamentarzyści pozytywnie prognozują rozwój współpracy gospodarczej. 60% badanych uważa, że Polska jest w stanie zapewnić warunki rozwoju międzynarodowego przedsiębiorstwom działającym w naszym kraju.
fot. mat. prasowe
Czy Polska potrafi stworzyć warunki do rozwoju międzynarodowego przedsiębiorstw działających w naszy
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl