Sklepy internetowe komplikują nam życie?
2011-10-05 09:26
Co robią klienci, gdy napotykają problemy podczas korzystania z e-sklepu? © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Zakupy online. 7 (przedświątecznych) wskazówek dla e-sprzedawcy
Interaktywny Instytut Badań Rynkowych przeprowadził w sierpniu 2011 roku badanie dotyczące zachowań klientów w trakcie korzystania ze sklepów internetowych. Badanie koncentrowało się na problemach pojawiających się podczas korzystania z e-sklepów oraz sposobach radzenia sobie z nimi. Wyniki nie są optymistyczne: wszyscy respondenci spotkali się z problemami w trakcie zakupów przez Internet. Jakie problemy pojawiają się najczęściej? Jak internauci radzą sobie w takich sytuacjach?Wyniki badania wskazują, że gdy w trakcie zakupów w e-sklepie pojawia się problem, aż 55 proc. internautów udaje się do konkurencyjnego sklepu internetowego, a aż 34 proc. rezygnuje z zakupu. Tylko 10 proc. mimo wszystko stara się sfinalizować transakcję, a jedynie 3 proc. szuka pomocy i próbuje skontaktować się ze sprzedawcą czy biurem obsługi klienta.
fot. mat. prasowe
Co robią klienci, gdy napotykają problemy podczas korzystania z e-sklepu?
fot. mat. prasowe
Co robią klienci, gdy napotykają problemy podczas korzystania z e-sklepu cd.?
fot. mat. prasowe
Co robią klienci, gdy napotykają problemy podczas korzystania z e-sklepu cd.?
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl