Polski rynek pracy VII-IX 2011
2011-10-04 13:38
Średnia liczba odsłon ofert pracy wg województw © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Polski rynek pracy IV-VI 2011
Najnowsze dane GUS mówią o spadku bezrobocia do 11,6 proc. w sierpniu 2011 roku. Za nami okres wakacyjny, który przyczynił się do spadku bezrobocia ze względu na prace sezonowe. W III kwartale mniej osób było zainteresowanych poszukiwaniem zatrudnienia. Świadczą o tym wyniki oglądalności ofert. Według danych serwisu Szybkopraca.pl, w III kwartale 2011 roku jedną ofertę przejrzano średnio 326,2 razy. Dla porównania w II kwartale 2011 roku średnia oglądalność jednego ogłoszenia wynosiła 395,4 razy.Oglądalność ofert w województwach
fot. mat. prasowe
Średnia liczba odsłon ofert pracy wg województw
Jak jednak przedstawia się to w poszczególnych województwach? Podobnie jak w poprzednim kwartale, największą popularnością cieszyły się oferty z Pomorza, gdzie średnia oglądalność wyniosła 563,1 odsłony. Można też zauważyć, że większym zainteresowaniem cieszyły się oferty z województwa podlaskiego (510,8 odsłony), lubuskiego (387,4 odsłony) i lubelskiego (347,4 odsłony). Zmalało natomiast zainteresowanie ofertami z Mazowsza (234,9 odsłony).
Gdzie najwięcej ogłoszeń?
fot. mat. prasowe
Odsetek ofert pracy wg województw
19,8 proc. ogłoszeń pochodziło w województwa mazowieckiego. Na drugim miejscu znalazł się Śląsk, skąd pochodziło 14,4 proc. ofert. Dla mieszkańców Dolnego Śląska było przeznaczonych 12 proc. ogłoszeń. Na kolejnych miejscach znalazło się województwo wielkopolskie (7,6 proc.), łódzkie (7,4 proc.) oraz pomorskie (7 proc.).
Tradycyjnie na najniższych pozycjach uplasowało się województwo zachodniopomorskie (2 proc.), warmińsko-mazurskie (1,3 proc.) i świętokrzyskie (1,2 proc.).
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl