Telefonia stacjonarna traci popularność
2011-10-06 09:28
Pokolenie Y - odsetek osób deklarujących wykorzystywanie danej formy komunikacji © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Samodzielność finansowa przychodzi coraz później
Na zlecenie Interactive Intelligence, międzynarodowego dostawcy zintegrowanych rozwiązań komunikacyjnych dla biznesu, Interaktywny Instytut Badań Rynkowych wykonał badanie nawyków komunikacyjnych Polaków z tzw. pokolenia Y (18-31 lat) w porównaniu ze starszymi pokoleniami pokoleniem X (32-46 lat) i pokoleniem baby boomers (47-55). Spośród wszystkich wykorzystywanych w komunikacji międzyludzkiej narzędzi, zmiany pokoleniowe w największym stopniu dotyczą telefonii tradycyjnej. Telefon stacjonarny jest uważany za niezbędny przez ok. 70% respondentów w wieku powyżej 47 lat, ale już tylko 30% osób z pokolenia Y podziela tę opinię. Spada również wykorzystanie tego kanału komunikacji przez młodsze pokolenia w kontaktach prywatnych i służbowych (ok. 80% w pokoleniu baby boomers, tylko 60% w pokoleniu Y) oraz w kontaktach typu klient firma (ok. 80% wśród respondentów powyżej 47 lat, tylko 47% w najmłodszym pokoleniu).fot. mat. prasowe
Pokolenie Y - odsetek osób deklarujących wykorzystywanie danej formy komunikacji
fot. mat. prasowe
Pokolenie X - odsetek osób deklarujących wykorzystywanie danej formy komunikacji
fot. mat. prasowe
Pokolenie baby boomers - odsetek osób deklarujących wykorzystywanie danej formy komunikacji
oprac. : Kamila Urbańska / eGospodarka.pl