Jakie notebooki wybierają polscy internauci?
2011-10-06 11:22
Przeczytaj także: Kupno laptopa: preferencje konsumentów
Rozmiar pamięci operacyjnej wpływa bezpośrednio na wydajność komputera, zatem dziwi fakt, że użytkownicy serwisu Skąpiec.pl wybierający notebooka nie przykładali zbyt dużej wagi do tego parametru. Internauci, którzy podczas poszukiwań skorzystali jednak z tego filtra, najchętniej wybierali laptopy z pamięcią RAM w przedziale od 4 do 6 GB (33,05% wszystkich wyborów), a także 4 gigabajtów (24,9%).
Trzecie miejsce w zestawieniu zajęły komputery przenośnie posiadające od 2 do 3 GB pamięci RAM. Wzbudziły one zainteresowanie 17,97% internautów. Wynik powyżej dziecięciu procent wyszukiwań osiągnęły jeszcze tylko laptopy z pamięcią operacyjną o wielkości 3 GB (11,59%).
fot. mat. prasowe
Analiza preferencji zakupowych użytkowników porównywarki cen Skąpiec.pl wykazała, że niewielką popularnością w bieżącym roku cieszyły się notebooki zarówno z pamięcią o wielkości poniżej 2 GB, jak i powyżej 6 GB. Uzyskany przez nie wynik mieści się w granicach 1-2 punktów procentowych.
Interesujące wnioski płyną z analizy wyborów dokonywanych w obrębie poszczególnych filtrów. Gdybyśmy pokusili się o stworzenie laptopa zgodnego ze wszystkimi najczęściej zaznaczanymi przez internautów parametrami to miałby on ekran o przekątnej 15”, procesor Intel Core i5, kartę graficzną nVidia, system operacyjny Windows 7 i pamięć RAM o wielkości od 4 do 6 GB. Laptop ten kosztowałby do 2000 zł, a jego producentem byłaby firma Asus.
Najpopularniejsze modele
Badanie preferencji zakupowych użytkowników serwisu Skąpiec.pl, dotyczących notebooków nie byłoby pełne bez podania najpopularniejszych produktów z tej kategorii. Zwycięzcą rankingu TOP 10 został Asus K52JT-SX505V, który w opinii użytkowników serwisu Skąpiec.pl wyróżnia się dużą wydajnością, cichą pracą i eleganckim designem. Na podium znalazły się również laptopy Asus K53SV-SX055V oraz Acer Aspire 5742Z-P612G32.
fot. mat. prasowe
W analizowanym okresie wyniki na średnim poziomie osiągnęły notebooki firm Lenovo (8,37%), Samsung (8,26%) i Sony (7,66%). Najmniejszym zainteresowaniem cieszyły się komputery przenośne firm MSI (2,82%) oraz Apple (2,21%).
Partnerami raportu specjalnego zostały serwisy JakKupować.pl oraz We-Dwoje.pl. Patronat medialny nad projektem objęty magazyny PC Format, CHIP i Digital Vision, a także serwisy internetowe: eGospodarka.pl, PCarena.pl, PurePC.pl, FrazPC.pl, PCfoster.pl, Inotebook.pl, Benchmark.pl, Videotesty.pl, Agdrtv24.pl, E-biznes.pl, Media2.pl oraz Opineo.pl.
Informacje o badaniu
Raport został przygotowany przez serwis Skąpiec.pl, zajmujący się porównywaniem cen w sklepach internetowych, na podstawie analizy ruchu w kategorii notebooki. Badanie przeprowadzono w okresie od 1 stycznia do 31 sierpnia 2011 roku.
Do pobrania:
Przeczytaj także:
Dell Inspiron 11, Inspiron 23 i laptopy Inspiron Serii 7000

1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl