Sezonowe wydatki reklamowe VII-VIII 2011
2011-10-08 00:21
Przeczytaj także: Polskie banki a reklama radiowa w I poł. 2011
fot. mat. prasowe
Najwięksi sezonowi reklamodawcy lipiec-sierpień 2011
Najwięksi sezonowi reklamodawcy lipiec-sierpień 2011
„Faktach Sportowych” w RMF FM. „Stwierdziliśmy, że z takim budżetem, jakim dysponujemy, nie ma sensu reklamować się w telewizji, za to w radiu będzie to bardzo efektywne. Oprócz zapowiedzi sponsorskich emitowaliśmy też zwykłe spoty” – mówi Aldona Rogulka, brand manager Jurajskiej. „Głównym celem kampanii w radiu było podtrzymanie znajomości marki” – dodaje.
Unilever Polska, właściciel marki Algida, w kampanii tych lodów wykorzystuje radio przede wszystkim jako uzupełnienie zasięgu kampanii telewizyjnej, dzięki czemu dociera do konsumentów w godzinach porannych i przedpołudniowych, kiedy nie ma ich masowo przed telewizorami. „Radio jest medium przekazu audio, dlatego też spot radiowy musi być na tyle dobrze przemyślany, wyreżyserowany i z pomysłem, aby zrekompensował brak wizji i w efektywny sposób zakomunikował informację reklamową słuchaczom” – mówi Anna Kozerska, communications director w Unilever Polska.
Radio jest tym skuteczniejszym medium w wakacje, że jest wówczas chętniej słuchane. W okresie czerwiec-sierpień br. Polacy spędzali z radiem dziennie średnio 268 minut, czyli 4,5 godziny. To najwyższa wartość tego wskaźnika w tym roku. Zasięg dzienny radia ogółem w miesiącach wakacyjnych br. wynosił 79,8 proc., co oznacza, że średnio każdego dnia radia słuchało 24,1 mln osób w wieku 15-75 lat. Zasięg tygodniowy wynosił 94,6 proc.
Informacje o badaniu
Dane: Radio Track, Millward Brown SMG/KRC, wszyscy 15-75 lat, fala VI-VIII 2011Kantar Media, wpływy cennikowe netto, w zestawieniu wzięto pod uwagę reklamodawców z branż: kremy i olejki do i po opalaniu, napoje niegazowane, piwo, soki, nektary, wody mineralne, napoje gazowane, okulary przeciwsłoneczne, biura podróży, miejsca noclegowe, promocja regionów turystycznych, kolej, porty i linie lotnicze, transport autobusowy, promy, środki owadobójcze (produkty do użytku domowego), środki przeciw owadom (parafarmaceutyki), lody.

1 2
oprac. : Kamila Urbańska / eGospodarka.pl