eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyPolacy a użytkowanie telefonów komórkowych

Polacy a użytkowanie telefonów komórkowych

2011-10-11 09:53

Przeczytaj także: Usługi lokalizacyjne mają przyszłość


Z kolei najbardziej wybiórczo odbierają połączenia osoby najstarsze i najmłodsze, a najmniej – rozpoczynające karierę zawodową (25–34 lata). Wiązać to raczej należy z koniecznością utrzymywania wielu kontaktów zawodowych, możliwe też, że ludzie w tym wieku zdają sobie sprawę, jak ważne są szerokie kontakty społeczne. Jak pokazały dalsze analizy, szczególnie w tej grupie wiekowej posiadanie telefonu komórkowego daje poczucie bezpieczeństwa.

Na podstawie zebranych danych zaryzykować można nawet stwierdzenie, że część osób jest uzależniona od telefonu – 65 proc. spośród tych, którzy nie wyobrażają sobie bez niego życia, odbiera każde przychodzące połączenie. Większość ludzi nie dostrzega zagrożenia w używaniu telefonu. Za to ¾ badanych telefon kojarzy się z poczuciem bezpieczeństwa. I nie ma się co dziwić – mając telefon, możemy przecież w razie wypadku zadzwonić po pomoc, szybko zareagować, sprawdzić coś w internecie.

Każdemu zdarzyło się też umówić z kimś na spotkanie i mieć problemy ze wzajemnym odszukaniem się. Gdyby nie telefon, niektórzy w ogóle mogliby się nie spotkać. Na pewno też rodzice doceniają to, że dzięki telefonii komórkowej mają stały kontakt ze swymi dziećmi – co daje wrażenie, że są one bezpieczne.

Należy zauważyć, że telefon to obecnie element naszej tożsamości – praktycznie każdy ma w swojej kieszeni czy torebce trzy rzeczy: klucze, portfel i telefon. Jak się czujemy, gdy zorientujemy się, że zostawiliśmy czy zgubiliśmy telefon? Odbieramy to jako odarcie z prywatności – to przecież potężne źródło wiedzy o nas, które nie powinno trafić w obce ręce. W telefonie gromadzimy mnóstwo danych, już dawno przestał on być jedynie słuchawką do dzwonienia. To coś niezwykle intymnego.

Gubiąc telefon, uświadamiamy sobie jak ważny był dla nas. Niektórzy wręcz tracą w ten sposób znajomych: gdy nie było telefonów, znacznie częściej się odwiedzaliśmy – znaliśmy więc adresy domowe. Teraz nie zapisujemy adresów, a jedynie numery telefonów. Z uwagi na rozwój technologii i silną rywalizację na rynku telefony mają coraz więcej rozmaitych funkcji. Prawdopodobnie im więcej będą ich posiadać, tym większego znaczenia osobistego nabiorą.

Informacje o badaniu
W sondażu wzięło udział 2299 osób – Ekspertów Codzienności Sondażowni Charaktery. Eksperci Codzienności to użytkownicy portalu psychologicznego www.charaktery.eu. Sondaż przeprowadzono w dniach 30.08–07.09.2011.

poprzednia  

1 ... 4 5

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: