Fiat największym reklamodawcą
2005-01-26 12:18
Przeczytaj także: Branża motoryzacyjna a wydatki na reklamę I-IX 2013
Grudniowe wydatki reklamowe Fiata wyniosły 9 mln 265 tys. zł, co stanowi 22,1 procent łącznych środków przeznaczonych na reklamę samochodów osobowych w mediach. Drugą pozycję zajął General Motors Polska, który przeznaczył na reklamę 8 mln 316 tys. zł. (19,9 procent). Na kolejnych lokatach uplasowały się firmy Honda Poland (5 mln 178 tys. zł, 12,4 procent), Renault S.A.R.L. Polska (4 mln 684 tys. zł, 11,2 proc.) oraz Citroen Polska (3 mln 29 tys. zł, 7,2procent). W sumie całość wydatków na reklamę aut osobowych w mediach wyniosła w grudniu 41 mln 856 tys. zł.W zestawieniu największych motoryzacyjnych reklamodawców za cały ubiegły rok, sporządzonym przez Samar, liderem jest również Fiat Auto Poland. Nakłady Fiata wyniosły 76 mln 354 tys. zł (12,8-proc. udział w całości wydatków na reklamę motoryzacyjną). Drugie miejsce zajmuje General Motors Polska, z wydatkami w wysokości 67 mln 660 tys. zł (11,4 procent). Trzecią pozycje zajęła Skoda Auto Poland (63 mln 834 tys. zł, 10,7 procent udziału), następnie Renault Polska (58 mln 276 tys. zł, 9,8 procent), Toyota Motor (53 mln 52 tys. zł, 8,9 procent). W roku 2004 wydatki na reklamę samochodów osobowych w mediach osiągnęły kwotę 595 mln 616 tysięcy złotych - podsumowuje zestawienie Samar.
oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl