Rezerwacje wakacji przez Internet LATO 2011
2011-10-17 13:49
Przeczytaj także: Rezerwacje wakacji przez Internet IX 2011
Na ile?
fot. mat. prasowe
Długość pobytu
Wyjazdy dwutygodniowe wybrało w minionym SEZONIE 22 proc. rezerwujących. Tu także notujemy spadek, rok do roku z tym, że o 2 pkt. proc.
Straciły 7 i 14-dniówki. W to miejsce zyskały inne, mniej standardowe formaty czasowe. Rosnącą popularność 11, 10, 9, 5 czy 3-dniówek widać wyraźnie w naszym podsumowaniu. W ubiegłym roku wybierało je 8 proc. klientów. W tym roku, w analizowanym okresie, już 11 proc. kupujących.
Kierunki POP Turystyki
Mimo styczniowo-lutowych zawirowań związanych ze zmianami obrazu politycznego w krajach Północnej Afryki, Egipt szybko odrobił chwilowe straty. Akcje promocyjne związane z budowaniem świadomości bezpieczeństwa, wysokiej jakości usług i komfortu wypoczywających klientów przyniosły skutki i Kraj Faraonów kolejny SEZON letni zaliczyć może do bardzo udanych. Co prawda w obrazie porównawczym, rok do roku, stracił on 3 pkt. proc. w udziale kierunkowym, ale jego wynik i tak jest najlepszym w zestawieniu.
W SEZONIE LATO 2011 gościnne kurorty i plaże Morza Czerwonego wybrało na cel swoich wakacji aż 24 proc. wszystkich internetowych klientów. Rok wcześniej było to 27 proc.
Na miejscu drugim tegorocznego SEZONU - Grecja. Hellada, która kolejny rok mierzy się ze swoimi gospodarczymi i monetarnymi problemami wypracowała w tym roku awans o 4 pkt. proc. w kierunkowym udziale sprzedażowym i awans o jedną pozycję w naszym SEZONOWYM zestawieniu. W tym roku po oferty greckie (głównie wyspy) sięgnęło 22 proc. klientów, przed rokiem było ich tylko 18 proc.
Trzecie miejsce na SEZONOWYM podium ulubionych kierunków naszych rodaków zajęła Turcja. Kraj określany mianem wakacyjnego raju dla rodzin z dziećmi stracił, rok do roku, jedną pozycję w porównawczym zestawieniu i aż 2 pkt. proc. w udziale sprzedażowym.
Miejsce czwarte i zdecydowanie największy beneficjent tegorocznego SEZONU letniego zajęła Hiszpania. Turystyczna królowa europejskiego słońca awansowała, rok do roku, co prawda tylko o jedną pozycję w zestawieniu, ale w udziale sprzedażowym wypracowała aż 5 pkt. proc. wzrostu sprzedaży. Jej wynik za tegoroczny SEZON to 12 proc. udziału w sprzedaży internetowej. Rok wcześniej wynosił on zaledwie 7 proc.
fot. mat. prasowe
POP turystyka
W ocenie autorów raportu zabrakło dobrej komunikacji wspierającej powrót klientów na ten kierunek. Poczucie bezpieczeństwa, gwarancja spokoju, stabilizacji i nietykalności dla gości turystycznych jest dziś bowiem jednym z najważniejszych elementów dla krajów w sytuacji kryzysowej. Jest jednak duża szansa, że – podobnie jak było to w przypadku Grecji – Tunezja zaskoczy nas w kolejnym sezonie.
Kierunki egzotyczne
Egzotyka w sezonie letnim stanowiła jedynie kolorowe tło i pewne uzupełnienie oferty POP turystycznej. Praktycznie dopiero we wrześniu, czyli w ostatnim miesiącu ścisłego SEZONU LATO, stanowiącym jednocześnie pierwszy miesiąc rozpoczynającego się równolegle SEZONU egzotycznego mogła ona zaprezentować swoje walory.
Mimo wszystko przyjrzyjmy się statystykom wakacji w nieco bardziej wyrazistych barwach. Na miejscu pierwszym bezapelacyjnie ulokowała się Dominikana. Podobnie jak w 2010 rok, tak i teraz, jej kurorty wybrał co 5-ty egzotycznie zorientowany klient. 20 proc. udział w zestawieniu robi wrażenie. Zwłaszcza, że segmentowy nr 2 ma do niej aż 6 pkt. stratę.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl