Rezerwacje wakacji przez Internet LATO 2011
2011-10-17 13:49
Przeczytaj także: Rezerwacje wakacji przez Internet IX 2011
Rezydenci
Wpływ na wielkość sprzedaży oferty w kolejnym sezonie ma bez wątpienia wiele czynników. Jednym z nich jest jakość pracy z klientem. Nie tylko ta na etapie sprzedażowym, bo tu zazwyczaj wszystko układa się bardzo dobrze. Często dużo ważniejsza staje się weryfikacja składanych obietnic ver. konkretne sytuacje w czasie wypoczynku.
Oddelegowani do pracy w terenie pracownicy biura są jego najlepszą wizytówką sprzyjającą budowaniu wyjątkowej więzi i lojalności. Przyjrzyjmy się zatem, kto w minionym SEZONIE zasłużył na wyjątkowe uznanie u swoich klientów.
Najwyższą, 5 pkt. ocenę, podkreślającą maksymalne zaangażowanie w pracę z klientem w terenie, otrzymali rezydenci biura Logos Travel. Gratulujemy.
Na drugim miejscu, z wynikiem szczegółowym 4,63 pkt., znaleźli się pracownicy biura Lekier. Stawkę na podium zamykają rezydenci Easy Travel, z niewiele niższym od poprzednika wynikiem - 4,64 pkt.
Pracownicy Ecco Travel w SEZONIE LATO 2011 wypracowali czwartą pozycję zestawienia - z wynikiem 4,63 pkt. TOP5 tej kategorii zamykają rezydenci Konsorcjum Biur Podróży, których praca została oceniona przez klientów na 4,5 pkt.
fot. mat. prasowe
Ranking rezydentów
Katalog, a realia
Podobnie ważnym elementem budującym zaufanie do marki staje się marketing ofertowy. Nie warto tworzyć rzeczywistości opisowej innej niż to co klient de facto odnajdzie na miejscu swojego wypoczynku. Raz zrażony nierzetelnością turysta nie dość, że nie powróci do naszego biura, to z dużym prawdopodobieństwem zniechęci do naszych propozycji kilku innych potencjalnych klientów.
Autorzy raportu tradycyjnie przyglądają się tylko tym, którzy wywiązali się z tego zadania w punktowanej odsłonie.
Zdaniem powracających z wakacji klientów najlepsze relacje opisu katalogowego do sytuacji rzeczywistej na miejscu wypoczynku miały w SEZONIE LATO 2011 biura: Lekier, Logos Travel, Konsorcjum Biur Podróży. Praca ich sztabów produktowych i marketingowych oceniona została przez klientów na maksymalne 5 pkt.
Drugie miejsce i srebrny wieniec laurowy w tej kategorii trafia do Easy Travel (4,91pkt.), a trzecie i brązowy diadem do Ecco Travel (4,63 pkt.).
Na czwartym miejscu znaleźli się pracownicy odpowiedzialni za opisy katalogowe produktów w Bee Free Holidays (4,50 pkt.), a stawkę zestawienia zamykają - na piątej pozycji - marketingowcy z 7island (4,38 pkt.).
fot. mat. prasowe
Zgodność oferty katalogowej z realiami
Dojazd
Wybór środka transportu turystycznego w zakończonym właśnie SEZONIE nie przyniósł praktycznie żadnych zmian w porównaniu z ubiegłym rokiem. Wciąż najchętniej sięgamy po oferty oparte o przewozy lotnicze. W ciągu ostatnich czterech miesięcy aż 9 na 10 dokonujących rezerwacji klientów (91 proc.) wybrało się na wakacje samolotem.
Podróże z dojazdem własnym wybrało w tym samym okresie zaledwie 7 proc. kupujących, a na wycieczki autokarowe zdecydowało się tylko 2 proc. klientów.
Tak jak wspominaliśmy na początku tego rozdziału, wszystkie 3 formaty transportowe osiągnęły identyczne wskaźniki jak w SEZONIE LATO 2010.
fot. mat. prasowe
Forma dojazdu
Wyżywienie
Wakacje to czas, w którym zdecydowanie chcemy odpocząć od wszystkiego co zmusza nas do dodatkowych, często niepotrzebnych obciążeń. Zamiast na każdym kroku pilnować portfela, przeliczać waluty i kontrolować kolejne wydatki na przekąski, napoje i inne drobne atrakcje hotelowe, wolimy zryczałtowane opłaty za pakiet, który pozwali nam na radość bez ograniczeń.
I to jest chyba najtrafniejsze filozoficzne uzasadnienie dla tak ogromnego sukcesu formatu All Inclusive wśród naszych rodaków. W minionym SEZONIE LATO 2011, aż 66 proc. wszystkich składanych rezerwacji zawierało taką właśnie dyspozycję pobytowo- wyżywieniową. To identyczny wynik jak w analogicznym okresie roku 2010.
Kosmetyczny spadek, rok do roku, obserwujemy w wyborze pakietów śniadań i obiadokolacji (HB). Ten niewątpliwie wygodny, zwłaszcza dla aktywnych turystów format wybrało w tym roku 20 proc. klientów podczas, gdy rok wcześniej wybierało go o 2 pkt. proc. klientów więcej.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl